۰

مشکلات پزشکان انگلیسیِ مبتلا به اختلالات روان

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۱۹۰
مشکلات پزشکان انگلیسیِ مبتلا به اختلالات روان

سالم خبر : کارشناسان می‌گویند: نگرانی‌هایی مبنی بر عدم دسترسیِ آسان پزشکان انگلیسی به کمک‌ها و خدمات درمانی و مراقبتی در حوزه سلامت روان وجود دارد.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، بیماران در انگلیس برای دریافت مراقبت‌های سلامت روان به پزشکان متوسل می‌شوند اما زمانی که این پزشکان خود به چنین خدمات و مراقبت‌هایی نیاز دارند برای دریافت و دسترسی به آن با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

در سال ۲۰۱۶ یک پزشک تازه کار ۲۶ ساله انگلیسی هنگام کار در بخش اطفال دچار حمله پانیک شده و ۲۴ ساعت بعد دست به خودکشی زد. مادر این پزشک جوان معتقد است این خودکشی نتیجه افسردگی است که دخترش در گذشته به آن دچار بوده و اختلال دوقطبی نیز در او تشخیص داده شده بود. او پیش‌تر به دنبال خدمات مراقبتیِ سلامت روان بوده که بتواند مشکل او را در قالب یک پزشک درک کرده و آن را محرمانه نگه دارد.

گزارش‌ها حاکیست وضعیت سلامت در انگلیس به طور کلی رو به افول است. به طوری که طبق آمارهای اداره ملی آمارِ این کشور بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی ۴۳۰ پزشک خودکشی کرده‌اند.

مدیر مرکز تخصصی سلامت پزشکان در "سرویس سلامت همگانی انگلیس" با بیان این که پزشکان در معرض خطر بسیار بالای بیماری های روانی هستند، نرخ خودکشی پزشکان زن انگلیسی را در مقایسه با عموم مردم این کشور چهار برابر اعلام کرد.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، طی ۱۰ سال این مرکز به بیش از ۵۰۰۰ پزشک که بیش از دو سوم آن‌ها زن بوده‌اند خدمات‌رسانی کرده و میانگین سنی آنها از ۵۱.۶ به ۳۸.۹ سال کاهش یافته است. اما تنها پزشکان لندنی امکان مراجعه مستقیم به این مرکز را داشته و دیگر پزشکان باید از طریق هیئت بالینی محلی (CCG) از این خدمات بهره‌مند شوند که همین امر باعث فاش شدن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها می‌شود. این عدم محرمانه بودن اطلاعات پزشکی و تابو ماندن مشکلات سلامت روانِ پزشکان از معضلات اصلی در این زمینه است.
کد مطلب : ۲۱۹۰
نام شما

آدرس ايميل شما