۰

مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت لوزالمعده را بشناسیم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۲۱۴۲
مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت لوزالمعده را بشناسیم
سالم خبر : پانکراس یا لوزالمعده نقش اساسی در فرایند هضم ایفاء می کند و در پشت معده در حفره شکمی واقع شده است.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، لوزالمعده در تنظیم قندخون نقش مهمی دارد. از اینرو حفظ سلامت آن برای عملکرد موثر سایر اعضای بدن ضروری است.

ممکن است لوزالمعده به دلیل مشکلاتی نظیر سنگ صفرا یا دیابت به خوبی عمل نکند. از اینرو باید به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده توجه شود. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای حفظ سلامت این عضو مهم بدن اشاره می شود.

سیر: سیر حاوی مواد مغذی سودمندی نظیر سولفور، اُلیگوساکاریدها، فلاونوئیدها و سلنیوم است که همگی برای بافت لوزالمعده خوب هستند. از اینرو مصرف این ماده غذایی توصیه می شود.

گیلاس: این میوه خوشمزه برای حفظ سلامت لوزالمعده ضروری است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و POH است که می توانند به مقابله با سرطان لوزالمعده کمک کنند.

سبزیجات چلیپایی: کلم بروکلی سرشار از فلاوونوئیدهای آپی ژنین و لوتئولین است که می تواند مانع از تشکیل سلول سرطان لوزالمعده شود. برای حفظ سلامت لوزالمعده مصرف گل کلم و کلم پیچ هم بسیار توصیه می شود.

سیب زمینی شیرین: این ماده خوراکی موجب تقویت عملکرد لوزالمعده شده و احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد. به طورطبیعی حاوی آنتی اکسیدان است که برای لوزالمعده مفید است.

پیاز: سرشار از فلاوونوئیدهای است که ترکیبات ضدسرطانی هستند. سولفور موجود در پیاز می تواند به حفظ سلامت لوزالمعده کمک کند.

پونه کوهی: حاوی ترکیب ضد هیپرگلیسمی (ضدافزایش قندخون) است که در مقابله با سلول های سرطان لوزالمعده موثر است.

زردچوبه: التهاب در لوزالمعده از طریق زردچوبه قابل کاهش است. می تواند به تحریک تولید انسولین و کاهش قندخون کمک کند.
کد مطلب : ۲۱۴۲
نام شما

آدرس ايميل شما