۲
مرکز مطالعاتی Evaluate Pharm پیش بینی کرد:

پر فروش ترین شرکت های دارویی در سال ۲۰۲۲

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۰۳
پر فروش ترین شرکت های دارویی در سال ۲۰۲۲
سالم خبر: شرکت های مطرح داروسازی در جهان برای داشتن بیشترین سهم از بازار فروش دارو با هم رقابت می کنند، داروهای تازه تولید می کنند و خط تولید داروهای پر فروش را توسعه می دهند. تلاش این شرکت ها این است که  در سال های آتی هم در بازاردارو همچنان بتازند. اما اینکه تا پنج سال آینده کدامیک از شرکت های داروسازی از نظر میزان فروش دارو، در صدر قرار خواهند گرفت مرکز مطالعاتی  Evaluate Pharmطی مطالعه ای ده شرکت نخست عرصه داروسازی را پیش بینی کرده است.
 
به گزارش مرکز مطالعاتی Evaluate Pharm در سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت نوارتیس پرفروش‌ترین شرکت داروسازی در دنیا خواهد بود و ارزش فروش داروهای تولیدی این شرکت در دنیا به ۴۹.۸ میلیارد دلار می رسد. انتظار می رود در  فاصله سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی ارزش فروش دارو در این شرکت ۳ درصد رشد کند.

اصلی‌ترین رقبای این برند داروسازی دو شرکت فایزر و روشه خواهند بود که سطح فروش آنها نزدیک به میزان فروش  شرکت نواریتس خواهد بود و به ترتیب رشد ۱ درصدی  و ۴ درصدی فروش را در بازه زمانی مورد مطالعه تجربه خواهند کرد. در سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت فایزر ۴۹.۷ میلیارد دلار و شرکت روشه ۴۹.۶ میلیارد دلار از فروش دارو درآمد کسب خواهند کرد .

 چهارمین شرکت داروسازی که بیشترین درآمد را از فروش دارو در دنیا خواهد داشت شرکت سانوفی است  و شرکت جانسون و جانسون در این سال با کسب  ۴۰.۵ میلیارد دلار درآمد جایگاه پنجم را به خود اختصاص خواهد داد. انتظار می رود درآمد این دو شرکت در بازه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی به ترتیب ۳ درصد و ۴ درصد رشد کند .

اما شرکتی که بیشترین نرخ رشد فروش را تجربه می کند شرکت Celgene  است که از نظر میزان فروش در سال ۲۰۲۲ میلادی جایگاه دهم را دارد ولی از نظر نرخ رشد درآمد دربازه زمانی مورد مطالعه، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۲۲ میلادی این شرکت داروسازی۲۶ میلیارد دلار از فروش دارو درآمد خواهد داشت ولی نرخ رشد درآمد این برند در پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲ میلادی بالغ بر ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

دلیل اصلی رشد درآمد این شرکت داروسازی  عرضه داروی ضد سرطان Revlimid، و داروی تقویت سیستم ایمنی بدن با نام Otezla  خواهد بود که همین دو دارو می توانند ۱۷.۱ میلیارد دلار درآمد برای  این برند داروسازی ایجاد کند.

انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ میلادی شرکت داروسازی Gilead  از فهرست ده شرکت داروسازی پر درآمد در دنیا خارج شود.

در میان ده برند پر فروش دارویی در دنیا در سال ۲۰۲۲ میلادی ، کمترین نرخ رشد فروش در بازه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ میلادی به شرکت های فایزر و مرک اند کو اختصاص خواهد داشت . این دو برند از نظر سطح فروش در سال ۲۰۲۲ میلادی، به ترتیب جایگاه دوم و ششم فهرست شرکت های  پردرآمد را خواهند داشت.
 
شرکتهای دارویی پردرآمد در سال ۲۰۲۲
نرخ رشد فروش در بازه پنج ساله (درصد) فروش در سال ۲۰۲۲
(میلیارد دلار)
فروش در سال ۲۰۱۶(میلیارد دلار) نام شرکت رتبه
۳ ۴۹.۸ 41.6 نواریتس ۱
۱ ۴۹.۷ 45.9  فایزر ۲
۴ ۴۹.۶ 39.6 روشه ۳
۳ ۴۱.۷ 34.2 سانوفی ۴
۴ ۴۰.۵ 31.7 جانسون و جانسون ۵
۱ ۳۸.۵ 35.7 مرک اند کو ۶
۵ ۳۴ 25.3 Abbvie ۷
۳ ۳۳.۷ 27.8 گلاکسو اسمیت کلاین ۸
۵ ۲۸.۴ 21 آسترازنکا ۹
۱۵ ۲۶ 11.1 Celgene ۱۰
 
 
 
 
کد مطلب : ۲۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما