۰
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت و گو با سالم خبر:

واکسن آنفلوآنزای روسی مورد تایید نیست

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۹۸۹
واکسن آنفلوآنزای روسی مورد تایید نیست
سالم خبر: رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران اعلام کرد: واکسن آنفلوآنزا ساخت کشور روسیه برای ما شناخته شده و مورد تایید ما نیست بنابراین تجویز و تزریق آن توصیه نمی شود.

مینو محرز در گفت و گو با سالم خبر با بیان این مطلب افزود: واکسنی که وارد کشور می شود باید مورد تایید منابع بین المللی و کمیته کشوری باشد در حالی که این واکسن هنوز تایید نشده و مردم در خرید واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها به برچسب روی آن توجه داشته باشند.

وی همچنین افزود: توصیه ما اینست که اگر قرار است از یک واکسن استفاده کنیم، از واکسن استاندارد بهره ببریم چون امکان دارد برای بیماران خاص مشکلاتی به بار آید.

محرز واردات واکسن روسی بدون تایید منابع بین المللی و کمیته کشوری را غیرقانونی دانست.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران
ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا را برای همه مردم کشور به خصوص افراد مبتلا به بیماری های خاص توصیه می‌کنیم. چه بسا طی سالیان گذشته شاهد مرگ و میر میلیون ها نفر در جهان به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده ایم.

محرز با اشاره به اینکه سال گذشته آنفلوآنزا در کشور اپیدمی شد اما به علت تبلیغات سوء و شایعات مربوط به عوارض ناشی از تزریق این واکسن در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام مردم واکسن نزدند، عنوان کرد: حتی بیماران تحصیلکرده و از طبقه اجتماعی بالا هم به دلیل همین شایعات واکسن نزدند و بعضا به بیماری سخت آنفلوآنزا مبتلا شدند.
 
وی تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا به همه مردم به ویژه گروه‌های پرخطر اکیدا توصیه می‌شود. پزشکان هم بیماران را به واکسن زدن تشویق کنند چرا
که با به موقع زدن واکسن بیماری قابل پیشگیری خواهد بود.
 
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران افزود: زنان باردار باید حتما واکسن را تزریق کنند. واکسن‌های مورد تایید هیچ عوارضی برای آنها ندارد. باید روی مساله واکسن زدن تمرکز کرد و اینکه هدف ما باید پیشگیری از طریق واکسیناسیون عموم باشد.
 
وی توصیه کرد که زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری های خاص و بیماری هایی همچون دیابت، افراد بالای 65 سال به طور حتم باید واکسینه شوند

محرز گفت: به علت تجمع عظیم مردم در شهرهای عراق به خصوص حضور ایرانیان در مراسم عاشورا و تاسوعا در این کشور احتمال ابتلا به آنفلوآنزا افزایش می‌یابد و فقط با واکسیناسیون می‌توان از ابتلا به این بیماری تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.
 
 


 
 
کد مطلب : ۱۹۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما