۰

داروهای ضد افسردگی در حال تبدیل به بحران دارویی در امریکا

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۹۸۷
داروهای ضد افسردگی در حال تبدیل به بحران دارویی در امریکا
سالم خبر: داروهای ضد استرس و اضطراب که در عصر حاضر اغلب مرگبارتر از مواد مخدر هویدا شده اند در حال تبدیل به بحران دارویی در ایالات متحده امریکا هستند.

به گزارش سالم خبر از شبکه خبری CNBC براساس آخرین گزارش ها امروزه بیش از 40 میلیون نفر از افراد بزرگسال در این کشور از استرس و اضطراب مضاعف رنج می برند به طوری که این بیماری از شایع ترین بیماری های روحی-روانی در ایالات متحده به شمار می رود.

طبق گزارش موسسه ملی سوء مصرف مواد ، مصرف بیش از حد مواد معدنی شامل بنزودیازپین ها مانند Xanax، Librium، Valium و Ativan در داروهایی که معمولا برای درمان اضطراب، ترس، حملات هراس، تشنج و بی خوابی استفاده می شود بین سالهای 2002 تا 2015 بین دو تاچهار برابر افزایش یافته است. این میزان مصرف در حالیست که روند تجویز این نوع داروها به میزان 67 درصد بیشتر شده است.

به نظر می رسد بازار ماده ی مخدر بنزو تا سال 2020 در ایالات متحده به میزان بالغ بر 3/8 میلیارد دلار برسد.

جای تعجب نیست که سطوح استرس امروزه در ایالات متحده بالاتر از همیشه است. برنامه های کاری بیش از حد خانواده ها و حرفه ای شدن ، سعی برای ارتقای زندگی و مسائل مالی می توانند همه به اضطراب منتهی شود و می توانند تقریبا همه افراد را به طور مداوم تحت تاثیر قرار دهند.

با این وجود، نوع اضطرابی که بدون اطلاع قبلی بدون هیچ دلیل آشکاری - مانند حملات هراس و ترس های اجتماعی - بروز می کند می تواند ناتوان کننده باشد. ضمن آنکه هیچ کس در برابر این بیماری ایمن نیست حتی افراد مشهور مانند دمی لواتو و سلنا گومز، که به طور آشکار مبارزات خود را با اضطراب پذیرفته اند؛ اپرا وینفری، که در سال 2013 متحمل یک حمله ترسناک شد؛ و جان مایر، که از حملات شدید ترس و اضطراب رنج می برد و اغلب با اضطراب او با جدا کردن خود در اتاق خود به بازی گیتار می پردازد. 

امروزه بیش از 40 میلیون بزرگسال در آمریکا از عوارض استرس و اضطراب رنج می برند و شایع ترین بیماری روانی در ایالات متحده است. اما نگران کننده تر از این مساله بحران مصرف و حتی اعتیاد به داروهای ضد استرس است که برای مدت زمان محدودی با هدف درمان مصرف می شود اما پس از مدتی ترک آن مشکل یا در برخی موارد غیر ممکن می شود و دیگر آنکه تعداد افرادی که بیش از حد مبادرت به مصرف این مواد می کنند بیشتر می شود.

در حال حاضر، بسیاری از متخصصان بهداشت روانی زنگ هشدار می دهند، ادعا می کنند که اعتیاد به بنزودیازپین یک بیماری همه گیر و خطرناک و جدی به عنوان بحران  مخدر است.

به گفته کارشناسان در صورت لزوم استفاده و تجویز بنزودیازپین ها به طور روزانه بیمار نباید بیش از دو تا چهار هفته بیشتر از این دارو مصرف کند و اگر در مدت زمان طولانی تری باید استفاده شود، بهتر است تنها دو تا سه بار در هفته مصرف شود.

روند خروج از مصرف بنزودیازپین ها خطرناکتر از آن چیزی است که برای عوارض ترک مواد مخدر وجود دارد. علائم ترک اعتیاد شامل افزایش اضطراب، بی خوابی، افسردگی، تحریک پذیری یا تندرستی عضلانی می شود. تشنج نیز در موارد شدید رخ می دهد.
 
 
کد مطلب : ۱۹۸۷
نام شما

آدرس ايميل شما