۰
گاردین در تازه ترین گزارش خود بررسی کرد:

درآمد شرکتهای داروسازی به ازای هر کارمند چقدر است؟

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۹۴۴
درآمد شرکتهای داروسازی به ازای هر کارمند چقدر است؟
 سالم خبر: هر شرکت داروسازی برای اینکه بتواند در بازار قدرتمند ظاهر شود علاوه بر تکنولوژی روز دنیا نیازمند به‌کارگیری انسان‌هایی است که در رده‌های مختلف شغلی فعالیت می‌کنند.هر چه دامنه کاری شرکت وسیع تر باشد، نیروی کار بیشتری نیاز دارد و هر چه تخصصی تر کار کند با استفاده از نیروی کار کمتر می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند.
 
به گزارش سالم خبر از گاردین درهر شرکت داروسازی علاوه بر پژوهشگرانی که در حوزه‌های مختلف مشغول به کارهستند، کارگرانی نیز فعالیت می‌کنند که در بخش تولید مشغول هستند و کارهای جانبی تولید محصولات دارویی یا بهداشتی را بر عهده دارند. بکارگیری این نیروها هزینه بسیاری را برای شرکتها به همراه دارد به همین دلیل است که  میزان درآمد کسب شده در هر شرکت به ازای هر نیروی کار اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
سال قبل در میان ده شرکت برتر داروسازی جهان، تنها شماراندکی بودند که تنها به تولید دارو مشغول بودند و تولید محصولات بهداشتی را در دستور کار خود قرار نداده بودند. جالب است که میزان درآمدی که این شرکتها به ازای هر نیروی کار کسب کردند بیشتر از دیگر شرکتها بود و سود بیشتری کسب کردند.
 
در سال۲۰۱۷ میلادی، در میان ده شرکت برتر داروسازی دنیا ،شرکت gilead بیشترین
درآمد را به ازای هر نیروی کار کسب کرد. این شرکت  داروسازی امریکایی در سال ۲۰۱۷ میلادی  توانست به ازای هر نیروی کار خود ۲ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار درآمد کسب کند. شرکت امریکایی gilead در میان ده شرکت برتر داروسازی دنیا رکورددار کسب درآمد به ازای هر نفر از کارکنانش است. شرکت داروسازی gilead تنها به تولید دارو مشغول است و تولید محصولات بهداشتی در حوزه کاری این شرکت نیست.
 
دومین شرکت داروسازی که در سال قبل توانست بالاترین میزان درآمد به ازای هر نفر نیروی کار را کسب کند، شرکت امریکایی amgen است. این شرکت در سال قبل به ازای هر نیروی کار توانست ۱ میلیون و ۱۹۰ هزار دلار درآمد ایجاد کند. جالب است این شرکت هم تنها به تولید دارو مشغول است و در تولید محصولات بهداشتی فعالیت نمی کند.
 
شرکت abbvie سومین شرکت بزرگ داروسازی در دنیا است که به ازای هر نیروی کار بیشترین درآمد را کسب می کند. این شرکت در سال قبل به ازای هر نیروی کار توانست ۹۴۰ هزار دلار درآمد کسب کند و رشد ۱۰.۳۹ درصدی درآمد نسبت به سال قبل را شاهد باشد. در جایگاه چهارم این فهرست شرکت روشه  قرار دارد که به ازای هر نیروی کار در سال گذشته ۶۱۲ هزار دلا درآمد کسب کرد. اما این شرکت تنها ۷۷.۳۳ درصد از درآمد سالانه اش را از فروش دارو بدست آورد و مابقی
درآمدش از فروش محصولات بهداشتی بود.
 
مطالعات نشان می دهد به دلیل بالا بودن ارزش افزوده صنعت داروسازی، هر چه یک شرکت به صورت تخصصی تر در بخش دارو فعالیت کند، درآمد بیشتری به ازای هر نفر کسب خواهد کرد و در مقابل هر چه سهم  بخش بهداشتی در درآمد آن شرکت بالاتر باشد ، شمار نیروی کار شاغل در آن شرکت بیشتر و میزان درآمد کسب شده به ازای هر نفر کمتر است.
 
پنجمین شرکت این فهرست هم شرکت فایزر است که در سال قبل به ازای هر نیروی کار توانست ۵۸۲ هزار دلار درآمد کسب کند. این شرکت هم به طور کاملا تخصصی در بخش داروسازی فعالیت می کند و محصولات بهداشتی به بازار عرضه نمی کند.
 
درآمد شرکتهای داروسازی به ازای هر  کارمند
هم بخش دارودر کل درآمد شرکت درامد به ازای هر کارمند(هزار دلار) نام شرکت
۱۰۰ درصد ۲۸۵۱.۳۳۳ gilead
۱۰۰درصد ۱۱۹۰.۰۵۲ amgen
۱۰۰درصد ۹۴۰.۵۵۳ abbvie
۷۷.۳۳ درصد ۶۱۲.۰۵۱ روشه
۱۰۰ درصد ۵۸۲.۴۸۳ فایزر
۸۸.۲۳ درصد ۵۸۱.۱۵۹ مرک
۴۷.۴۲ درصد ۵۷۰.۵۵۲ جانسون و جانسون
۸۵.۴۴ درصد ۴۲۹.۱۰۰ سانوفی
۵۷.۱۶ درصد ۴۲۳.۴۶۴ گلاکسواسمیت کلاین
۶۷.۱۹ درصد ۳۸۹.۷۵۳ نوارتیس
 
 
کد مطلب : ۱۹۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما