۰

تمام تلاش ها براین است که سریع‌تر ارز بخش دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند 

احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۹۱۲
تمام تلاش ها براین است که سریع‌تر ارز بخش دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند 
سالم خبر: تمام برنامه ها و تلاش های دولت، وزارت بهداشت و مجلس این است که هرچه سریع تر ارز بخش دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند و در اختیار شرکت های تامین کننده این کالاها و فراورده ها قرار بگیرد تا بتوانند ذخیره دارویی و تجهیزات پزشکی مناسبی را برای مقابله با شرایط بحرانی احتمالی تامین کنند. 

احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این مطلب به سالم خبر گفت: علاوه بر بسته ارزی پیشنهادی دولت که در هفته پیش رونمایی شد، برنامه های جدید دیگری در دولت و مجلس در دست بررسی هستند تا بتوانند امواج جدیدی که به سمت اقتصاد ایران روانه می شوند را مدیریت کنند و مانع از بروز تنش های اقتصادی و اجتماعی بیشتر در جامعه شوند. 

وی درباره نگرانی ها از تامین ارز مورد نیاز برای کالاهای ضروری و اساسی و مشکلاتی که شرکت ها در این زمینه دارند توضیح داد: اگر ارزهای ناشی از صادرات محصولات بخش پتروشیمی در یک پروسه رقابتی وارد بازار شوند، قیمت ارز در بازار شکسته خواهد شد و منابع ارز خوبی در بازار بوجود خواهد آمد. 

همتی افزود: همچنین برای فروش نفت به کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و غیره رایزنی های گسترده ای در حال انجام است تا تضمین های لازم برای خرید نفت را بتوانیم از آنها دریافت کنیم که همین رایزنی ها تا به امروز موجب شده صادارت نفت ایران با مشکلی مواجه نباشد. بنابراین ما مشکل چندانی در زمینه تامین ارز مورد نیاز بازار نخواهیم داشت. 

حمایت از بخش خصوصی در اولویت است

این نماینده مجلس درباره برنامه های مجلس و دولت برای حمایت از بخش خصوصی که در شرایط تحریم آسیب پذیرتر است، گفت: در شرایط موجود اولویت دولت، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس حمایت از بخش خصوصی است تا به بتوانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم. در واقع بخش خصوصی زمانی می تواند در مقابل شیطنت ها و عوامل بیرونی که بر اقتصاد ما اثرگذارند بایستد که از حمایت های لازم برخوردار باشد. 

وی افزود: با این حال عواملی وجود دارند که این روند را مخدوش می کنند و بیشتر از خارج کشور هدایت می شوند تا با ایجاد بی ثباتی در کشور، مانع از انجام تعهدات دولت در برابر بخش خصوصی و مردم شوند. بنابراین ما باید این مساله را به خوبی مهار کنیم. 

همتی افزود: مهار این وضعیت هم تنها با ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور امکان پذیر است و در آن صورت است که این حمایت های دولت جلوه بیشتری پیدا خواهند کرد. اما چون هنوز بی ثباتی وجود دارد دولت نمی تواند به تمام تعهدات خود عمل کند و نمود بیرونی آن این است که دولت توان حمایت از بخش خصوصی را ندارد یا نمی خواهد حمایت کند.

این عضو کمیسون بهداشت تصریح کرد: هر چند دولت به مردم قول جلوگیری از بروز طوفان های اقتصادی و سیاسی را نوید داده بود اما توجه به این نکته اساسی است که بدانیم بخشی عمده ای از مشکلات اقتصادی امروز در جایی بیرون از مرزهای کشور کلید می خورند که کنترل آنها نیاز به تدبیر دارد و البته همین دولت بوده که توانسته بروز این طوفان ها را به تاخیر بیاندازد و با اقدامات خود جلو بروز مشکلاتی که می توانست به مراتب بزرگ تر و خسارت بارتر از آنچه هست، باشد را بگیرد. 

همتی افزود: دشمنان ما قرار بود سال ها پیش تحریم های فلج کننده خود را علیه ایران اعمال کنند تا ما کاملا تسلیم خواسته های آنها شویم و الان هم سیاست هایشان همین است؛ اما آنچه باعث شده تا ما کماکان سرپا بایستیم ومراودات خوبی با کشورهای دیگر داشته باشیم و بسیاری از بخش های اقتصادیمان، با وجود همه مشکلات رو به رشد باشند، سیاست های همین دولت بوده است.

وی تاکید کرد: اغلب کشورها به این نتیجه رسیده اند که آمریکا برای همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی، روسیه، چین و غیره هم برنامه دارد و هدفش تنها و تنها تسلط بر کل دنیاست. ما امیدواریم سیاست مداران این کشورها به درجه ای از عقلانیت رسیده باشند که بفهمند باید هر چه سریع تر آمریکا را مهار کنند، وگرنه این کشور برای کل دنیا و در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، محیط زیست، و غیره مشکل ساز خواهد شد. 

همتی گفت: ما وظیفه داریم برای هر سناریوی احتمالی برنامه داشته باشیم. اگر دشمنان ما بخواهند از ابزارهایی استفاده کنند که منافع و امنیت ایران را تهدید کنند طبیعی است که انتظار داشته باشند این ناامنی به منطقه و حتی فراتر از آن سرایت کند و خود آنها به این مساله کاملا آگاهند. بنابراین به نظر می رسد با وجود هیاهوهای فراوانی که در این باره می کنند اما در نهایت ریسک زیادی نکنند و ما بتوانیم از این چالش هم با موفقیت بیرون بیاییم.  
 
کد مطلب : ۱۹۱۲
نام شما

آدرس ايميل شما