۰

وضعیت تامین داروهای قلب و عروق در شرایط تحریم کشور

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۹۰۰
وضعیت تامین داروهای قلب و عروق در شرایط تحریم کشور
سالم خبر : رییس انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: داروهای قلب و عروق مصرفی در کشور، چون بیشتر در داخل تولید می شود، چندان تحت تاثیر شرایط تحریم و نوسانات ارز قرار نمی گیرد.
 
به گزارش سالم خبر از مهر ، دکتر مسعود قاسمی روز شنبه در نشست خبری بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و ایران در برج میلاد تهران، به وضعیت داروهای قلب و عروق در شرایط تحریم و نوسانات ارز، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اغلب داروهای قلب و عروق در داخل تولید و تامین می شود، چندان تحت تاثیر شرایط تحریم قرار نمی گیرد و قاعدتا گران نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سری داروهای قلب و عروق نیز با ارز دولتی وارد می شوند، آنها هم نمی بایست به لحاظ قیمت تحت تاثیر قرار بگیرند.

قاسمی در خصوص تجهیزات پزشکی مصرفی در حوزه قلب و عروق، گفت: وسایل مصرفی نیز با توجه به اینکه با ارز دولتی تامین می شوند، مشکل چندانی نخواهیم داشت. فقط تجهیزات پزشکی مثل دستگاه های اکوکاردیوگرافی، ام ار ای و...، چون در لیست ارز دولتی قرار ندارند، احتمال افزایش قیمت آنها وجود دارد.

وی در ادامه به وضعیت بیماری های قلب و عروق اشاره کرد و افزود: یکی از بیماری‌هایی که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان شناخته می شود، بیماری‌ قلبی بوده که شایع ترین نوع آن سکته قلبی است.

قاسمی گفت: معمولا این عارضه در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بالا و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود، لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

رییس انجمن آترواسکلروز ایران، افزود: از جمله علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر روی قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس از جمله عوامل بروز سکته‌ قلبی است.

وی ادامه داد: احتمال بروز حملات قلبی در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند یا سابقه سکته قلبی در خانواده آنها وجود دارد بیشتر خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوعات مورد بحث در کنگره پیش رو پرداخت و افزود: در این کنگره در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروق بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر متخصصان داخلی قلب و عروق برنامه‌هایی در زمینه آخرین تحقیقات و روش‌های نوین درمان برای همکاران اکوکاردیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی و...، ارائه خواهد شد.

به گفته رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، در کنگره بیستم تازه های قلب ایران، موضوع پیشگیری در دو مرحله اولیه و ثانویه مورد قرار می گیرد.

بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق از ۲۰ تا ۲۳ شهریور ۹۷ با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه ، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش و...، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد. 
کد مطلب : ۱۹۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما