۰

تولیدکننده های داروهای طبیعی تقویت می شوند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۸۷۹
تولیدکننده های داروهای طبیعی تقویت می شوند
مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعیت ثبت و ورود داروهای طبیعی جدید از شهریور سال گذشته، گفت: تقویت تولیدکننده های داروهای طبیعی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا، مهناز خانوی با اشاره به اینکه حدود 200 شرکت تولیدی داروها و فرآوردهای طبیعی و ۱۲۰ شرکت تولید کننده داروهای سنتی در کشور فعال هستند، عنوان کرد: در حال حاضر تلاش بر این است که شرکت های تولید کننده داروهای طبیعی و سنتی تقویت شوند و‌ در زمینه بررسی و صدور مجوزهای این دسته از شرکتها، فرآیند تسریع می شود. همچنین این اداره کل به زودی ساز و‌ کارهای جدیدی در راستای تسهیل فرآیند بسته بندی گیاهان دارویی و‌ تولید دمنوش های طبیعی دارویی، به منظور تقویت بازار و تولید، خصوصا در شهرستانها و مناطق محروم اعلام خواهد کرد. ‌
 
وی افزود: از شهریور سال گذشته عملا واردات داروهای طبیعی را نداریم به جز تعداد محدودی که از قبل مجوز داشته که برای آن ها نیز سقف محدودی تعیین شده است.
 
مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز اعلام شده است که در صورت امکان طراحی فرمولاسیون داروهای طبیعی مشابه فرآورده های وارداتی، تسهیل فرآیند تولید این محصولات و تقویت تولید داخل ایجاد می شود.
کد مطلب : ۱۸۷۹
نام شما

آدرس ايميل شما