۱
وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

فردا فهرست نهایی کالاهای گروه اول سلامت به وزارت صنعت اعلام می‌شود

دغدغه ای در حوزه بهداشت و درمان ندارم
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۸۵۲
فردا فهرست نهایی کالاهای گروه اول سلامت به وزارت صنعت اعلام می‌شود
سالم خبر: وزیر بهداشت از اعلام فهرست کالاهای اساسی گروه اول حوزه سلامت به دولت و وزارت صنعت فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

به گزارش سالم خبر،دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم روز خبرنگار با حضور در جمع خبرنگاران، گفت‌: کالاهای گروه اول وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی و بویژه داروهای بیماران صعب‌العلاج است و در این فهرست نیازهای اساسی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی قرار دارند که لیست مفصلی است و چند هزار قلم را شامل می‌شود.

وی افزود: در حوزه دارو حدود پنج هزار قلم و در حوزه تجهیزات پزشکی ۲۲ هزار قلم در فهرست کالاهای گروه اول قرار دارند. بر این اساس کار ما بسیار سخت است؛  چرا که باید تلاش کنیم همیشه چندین هزار قلم موجود داشته باشیم. برخی از این اقلام بسیار اساسی هستند که لیست‌شان را اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، ادامه‌ داد: فهرست نهایی شده کالاهای گروه اول را فردا (سه‌شنبه)  به وزارت صنعت، معدن و تجارت تحویل می‌دهیم و اعلام عمومی نیز خواهد شد.

اگر چه جای سوال برای بسیاری وجود دارد که دغدغه های وزیر بهداشت در این ایام چیست؟ او در پاسخ به خبرنگار سالم خبر مبنی بر اینکه دغدغه های این روزهای وزیر چیست؟ عنوان کرد که دغدغه ای در حوزه بهداشت و درمان ندارد اگر چه این بدان معنا نیست که نسبت به دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان  بی خیال باشد. وی گفت که دغدغه ای نداریم به دلیل اینکه بنده و همکاران به صورت شبانه روزی تلاش خود را می کنیم تا رنج های مردم را کاهش دهیم.

هاشمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگرچه خاطره خوشی خبرنگاران ندارم اما در عین حال در مقابل آن ها کم هم نیاورده ام و پاسخگو بوده‌ام.
 
آقای رییس جمهوری خبر خوب را امشب به مردم می دهد

وی در ادامه به خبر خوب برای رفع نگرانی های مردم اشاره کرد و افزود: آقای رئیس جمهوری خبر خوب را امشب به مردم می دهد و در نظر دارد داروها و کالاهای اساسی در اختیار تولیدکنندگان و مردم قرار بگیرد.



وی در ادامه‌ صحبت‌هایش درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی طی چند ماه آینده، گفت‌: موضوع حائز اهمیت این است که مردم برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و ... به رنج و زحمت نیافتند و مطمئن باشند که با نظم و انضباط مشخصی این اقلام توزیع خواهند شد. در ‌عین ‌حال باید مراقب افرادی که اضطراب دارند و می‌خواهند داروها و تجهیزات‌شان را برای یک سال آینده به نوعی احتکار کنند، باشیم.

هاشمی تاکید کرد: به همه اطمینان می‌دهم که همه تلاش‌مان بر این است که جریان تامین و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی و ... از یک نظم و انضباط صحیحی برخوردار باشد و از همه خواهش می‌کنم که به ما اعتماد کنند و عجله‌ای نداشته باشند؛  چرا که خود بی‌اعتمادی و عجله منجر به بی‌نظمی می‌شود و همین موضوع کار را سخت می‌کند.

وی ادامه‌ داد: خوشبختانه تاکنون وضعیت به همین صورت و منظم پیش رفته است و بعد از این هم با آمادگی کار را پیش می‌بریم و حتما تولید کنندگان، وارد کنندگان، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و بیمه‌ها هم کمک می‌کنند تا با دغدغه‌ کمتری این مسیر را طی کنیم.

ادامه‌ ارائه ارز دولتی به دارو و کالاهای اساسی

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره خبر خوش حوزه سلامت، خاطر نشان کرد: خبر خوش را حتما امشب (دوشنبه) آقای رییس جمهور خواهند داد. رییس جمهور مصمم هستند که در دولت دوازدهم به ویژه‌ در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی، ارز با نرخ دولتی در اختیار کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان قرار گیرد و تمهیداتی نیز در این راستا پیش‌بینی شده است تا مردم به زحمت نیافتند. البته نمی‌توانم تضمین کنم که هیچ تخلفی چه در داروخانه و چه در شرکت‌های پخش و چه در برخی از مراکز دولتی و خصوصی رخ نمی‌دهد، اما مطمئنا نظارت‌ها با دقت انجام می‌شود و مردم نیز اگر با مشکلی مواجه شدند حتما به شماره "۱۹۰" گزارش دهند که منجر به پیگیری و پیشگیری از تخلفاتی می‌شود که حقوق مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: در این حوزه جای نگرانی وجود ندارد به جز این که عده‌ای دچار اضطراب شوند،  این اضطراب دامن زده شود و منجر به مطالبه و درخواستی شود که انجام آن از توان مجموعه وزارت بهداشت خارج است.

وی همچنین گفت‌: به‌ هر حال در دوره‌ای رییس جمهور، معاون اول و سایر مسئولان اعلام کرده‌اند که برای همه اقلام به هر میزانی که نیاز داریم، ارز ۴۲۰۰ تومانی تحویل داده می‌شود. به‌ هر حال ثبت سفارش اقلام توسط وزارت صنعت تامین می‌شود، اما از این به بعد در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ارزی که به آنها اختصاص داده می‌شود، مسئولیتش با ما است و باید پاسخگو باشیم. باید توجه کرد که ارز به مواردی اختصاص می‌یابد که حتما قیمت‌ها را رعایت کرده باشند، در ‌عین ‌حال روی آنها نظارت شده و با متخلفان هم برخورد می‌شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش گسترش توریست در افزایش درآمدهای ارزی کشور، خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم گسترش این موضوع یک فرصت خوب در وهله اول برای تولید کنندگان در جهت صادرات دارو و تجهیزات پزشکی است که قطعا برایشان صرفه اقتصادی دارد؛ به ویژه‌ این که ما در صنعت دارو ظرفیت زیادی داریم. به‌ هر حال توریست می‌تواند در حوزه خدماتی نیز ثروت آفرین باشد. البته این موضوع به فضای بین‌المللی و شرایط آژانس‌های واسطه‌ای نیز بستگی دارد.
کد مطلب : ۱۸۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما