۰
 شاخص های مالی برترین شرکتهای داروسازی جهان در سال 2018   

شرکت رُش برترین شرکت فعال در صنعت داروسازی شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۸۴۷
شرکت رُش برترین شرکت فعال در صنعت داروسازی شد
 سالم خبر: برترین شرکت  فعال در صنعت داروسازی در سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت رُش است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی از فروش محصولات دارویی در بازار جهانی ۴۴/۳۶۸  میلیارد دلار درآمد کسب کرد و بالغ بر ۱۰/۳۹۲ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرد.
 
مجموع درآمدی که این شرکت از فروش انواع دارو و محصولات بهداشتی کسب کرده است برابر با با ۵۷/۳۷۰ میلیارد دلار بود. درآمد این شرکت داروسازی از فروش سه داروی پر فروش این برند در سال قبل برابر با ۱۷/۸۶۵ میلیارد دلار بود و سهم درآمد حاصل شده از این سه دارو به کل درامد  حاصل از بخش داروی  این شرکت در سال قبل برابر با ۴۰/۲۶ درصد بود. این شرکت به ازای هر کارمند فعال در شرکت ۶۱۲ هزار و ۵۱ دلار درآمد کسب کرد که نشان از اهمیت نیروی انسانی فعال در این شرکت و میزان درآمد زایی هر یک از آنها دارد.
 
به  تعبیر بهتر این شرکت  داروسازی یک چهارم  از درآمد سالانه خود را برای فعالیتهای مطالعاتی صرف می کند و به همین دلیل است که در این سالها کارایی بسیار بالایی داشته است. آمار نشان می دهد در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی درامد این شرکت ۱۲/۳۴ درصد افزایش یافته است و در سال جاری هم رشدی بیش از ۱۳ درصدی در بازار مشاهده خواهد شد.این شرکت همچون دیگر شرکتهای فعال در این صنعت علاوه بر  تولید محصولات دارویی به تولید فراورده های بهداشتی هم مشغول است و لی طبق گزارش های رسمی ۷۷/۳۳ درصد از درامد این شرکت از فروش  دارو تامین شده است و بخش بهداشتی کمتر از ۲۳ درصد از کل سهم درامد را داشته است
 
دومین شرکت دارویی برتر در سال جاری شرکت فایزر است که در سال گذشته از فروش محصولات دارویی خود ۵۲/۵۴۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و ۷/۶۵۷ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در نظر گرفت. در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی، درامد این شرکت از فروش محصولات دارویی نه تنها رشد نکرد بلکه با کاهش ۰/۵۳ درصدی هم همراه بود. این شرکت در زمره معدود شرکتهای دارویی دنیا است که هیچ محصول بهداشتی تولید نمی کند و تمامی سرمایه اش در بخش داروسازی صرف شده است. این شرکت در سال قبل از فروش سه داروی  پر فروش خود ۲/۵۱۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و درآمدش به ازای هر یک نیروی کار فعال در این شرکت برابر با ۵۸۲ هزار و ۴۸۳ نفر بوده است.
 
 سومین شرکت داروسازی موفق در سال  جاری شرکت Abbvie  بود که از فروش محصولات دارویی خود در سطح جهان ۲۸/۲۱۶ میلیارد دلار درامد کسب کرد. این شرکت هم مانند فایزر در بخش تولید محصولات بهداشتی سرمایه گذاری نکرده است و تمامی درامدش را از فروش دارو کسب می کند.در سال قبل شرکت داروسازی abbvie توانست ۴/۹۸۲ میلیارد دلار  به بخش تحقیق و  توسعه اختصاص دهد. در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ میلادی، درامد این شرکت داروسازی ۱۰/۳۹ درصد رشد کرد و پیش بینی می شود تا  انتهای سال جاری نرخ رشد درامد این  شرکت به بالغ بر ۱۴ درصد برسد. رشد قیمت دارو یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ رشد درآمد این شرکت محسوب می شود.
 
چهارمین شرکت مطرح داروسازی در دنیا شرکت جانسون و جانسون است اما تنها ۴۷/۴۲ درصد از درآمدش را ازفروش دارو کسب می کند و بخش اصلی درآمد این شرکت از فروش محصولات بهداشتی حاصل می شود.
 
شرکت جانسون و جانسون سال قبل ۷۶/۴۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که ۳۶/۲۵۶ میلیارد دلار آن از فروش دارو و بقیه از فروش محصولات بهداشتی بوده است.در سال قبل جانسون و جانسون ۱۰/۵۵۴ میلیارد دلار برای فعالیتهای تحقیق و توسعه اختصاص داد و توانست رشد ۸/۳۴ درصدی  درآمد  فروش دارو را تجربه کند.
 
 
عملکرد مالی شرکتهای داروسازی مطرح
نرخ رشد (درصد) هزینه تحقیق و توسعه درآمد از فروش دارو(میلیارد دلار) درآمد (میلیارد دلار) نام شرکت
۱۲/۳۴ ۱۰/۳۹۲ ۴۴/۳۶۸ ۵۷/۳۷۰ روشه
۰/۵۳- ۷/۶۵۷ ۵۲/۵۴۰ ۵۲/۵۴۰ فایزر
۱۰/۳۹ ۴/۹۸۲ ۲۸/۲۱۶ ۲۸/۲۱۶ abbvie
۸/۳۴ ۱۰/۵۵۴ ۳۶/۳۵۶ ۷۶/۴۵۰ جانسون و جانسون
۴/۲۰ ۶/۶۹۷ ۳۶/۶۶۳ ۴۲/۹۱۰ سانوفی
 
 
کد مطلب : ۱۸۴۷
برچسب ها
شرکت داروسازی
نام شما

آدرس ايميل شما