۰

لطفا دست نگه دارید، به این زائده ها دست نزنید

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۸۳۰
لطفا دست نگه دارید، به این زائده ها دست نزنید
سالم خبر: سندرم فشار و لمس هر زائده ی روی پوست صورت یا جوش فراگیر است.اما با هشدارهایی که متخصصان پوست در نیویورک که این عمل رااز مخرب ترین عادت های عامی دانسته اند که جز تخریب و عفونت پوست نتیجه ای در پی ندارد، قابل توجه است.
هشت مورد از عواملی که باعث تخریب پوستتان می شود را بیان می کنیم :

1. موهای زائد زیر پوست
 
اولین چیزی که برای برداشتن موی زائد از صورتتان  به ذهنتان خطور می کند ، استفاده از موچین است . در صورتی که استفاده از موچین باعث ایجاد زخم و التهاب برروی صورت می شود.

اما به جای آن استفاده از هیدروکورتیزون موجب می شود  قرمزی، خارش و سوزش ناحیه رشد موی زائد کاهش یابد و پس از آن با شستن منطقه آسیب دیده ، با استفاده از پاک کننده ی پوستی ، موی زائد از بین ببرید .
 
2. تب خال
 
درست است که وجود تب خال موجب بروز درد می شود اما به دلیل ویروسی بودن ، لمس دائم آن موجب ایجاد تب خال دیگری می شود.
تب خال را می توان با استفاده از پماد درمان کرد اما پس ار استفاده از آن می توان زخم های کوچکتر دیگری را در ناحیه ی آسیب دیده مشاهده کرد، که مراجعه به پزشک بهترین راه حل می باشد.
 
3. میلیا
 

میلیا برجستگی‌های کوچک، برآمده، سفید یا مایل به زردرنگ روی پوست است. یک نوع کیست کوچک پوستی است که با پروتئینی به نام کراتین پر شده است. اغلب چندین میلیا در کنار هم دیده می‌شوند.

لمس کردن و فشردن میلیا موجب تحریک و قرمز شدن آن ناحیه می شود.

از روش های درمان میلیا می توان به مراجعه به متخصص پوست برای خارج کردن آن و استفاده از کرم رتینوئید برای کمک به صاف کردن سریعتر آن استفاده کرد .
 
4. Keratosis pilaris (مور مور شدن)
 
اغلب به عنوان "پوست مرغ" شناخته می شود که این وضعیت ژنتیکی ناشی از ایجاد کراتین و پروتئینی است که بدن از طریق پوست، مو و ناخن ، سموم و مواد ناشی از آن را دور می کند.

فشار دادن یا برداشتن کیست های ناشی از این واکنش  ، باعث بروز عوارضی مانند ایجاد ناحیه ی قرمز رنگ و بروز زخم می شود."

به جای استفاده از دست ها برای کاهش التهاب ، می توان از از اسیفولیانت شیمیایی که دارای اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک است، استفاده کرد تا به تدریج از بین برود. در صورتی که این روش کارآمد نبود، به یک متخصص پوست یا زیبایی شناس مراجعه کنید .از جمله گزینه های درمان دیگر می توان به داروهای موضعی ترتینوئین برای تمیز کردن ناحیه و استفاده از لیزر پالس برای درمان قرمزی ناحیه مور مور شده اشاره کرد.
 
5. جوش سر سیاه
 
جوش‌های زیرپوستی، که کومدون نام دارد، معمولاً ناشی از بسته‌شدن دهانهٔ خروجیِ غدد چربی ساز پوست است. ترشحات چربی وقتی نمی‌تواند از دهانه ی مسدودشده غدد چربی‌ساز خارج شود، داخل این غدد مثل باد کنک تجمع پیدا می‌کند؛ درنتیجه این تجمع چربی در زیر پوست؛ جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌شود. فشار دادن آنها باعث عفونت و آسیب رساندن به پوست می شود.

بهترین مواد تشکیل دهنده برای مقابله با جوش های سر سیاه  عبارتند از سالیسیلیک اسید و رتینول. این لایه بردارها باعث افزایش گردش خون می شود و سلول های مرده را از پوست خارج می کنند.

در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید که آن ها موجب مسدود شدن جوش ها در هنگام درمان نشوند.
 
6. آکنه کیستیک
 
این نوع جوش در زیر پوست ایجاد می شود و یک برآمدگی قرمز و ملایم ایجاد می کند که نه تنها دردناک است بلکه درمان آن با داروی های بدون نسخه (OTC)  مانند پماد بسیار سخت است.

فشردن آن هم به درمان و تسکین درد آن کمک نمی کند ، بلکه تنها موجب خونریزی آن می‌شود . بهترین راه حل برای درمان آن ، مراجعه به متخصص پوست است.
 
7. جوش سر سفید
 
این نوع جوش ساده ترین (و اغلب رضایت بخش ترین) نوع جوش است که با استفاده از پماد ، فشردن، پاکسازی و لمس کردن آن می توانید آن را بردارید. اما اگر واقعا میخواهید این نوع جوش به طور کامل از بین برود ، به آن دست نزنید ، چرا که با لمس کردن آن ، باکتری های داخل آن به زیر پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد عفونت می شود. استفاده از درمان موضعی نیز به از بین رفتن آن کمک می کند.
 
8. لیپوم 
 
لیپوم یک توده چربی زیر پوستی است که ممکن است مانند یک جوش کیستیک در زیر پوست ایجاد شود. این توده ها غیر سرطانی و به طور کلی بی ضرر هستند،اما می توانند در اندازه های بزرگتر دردناک باشند.
بهترین راه درمان آن ، مراجعه به متخصص پوست است.
 
کد مطلب : ۱۸۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما