محبوب ترین شرکت‌های داروسازی سال جاری کدامند؟

9 مرداد 1397 ساعت 12:27


 سالم خبر: شرکت‌های داروسازی در سال ۲۰۱۸ میلادی شکست های بسیاری را تجربه کردند . از توقف مطالعه در زمینه بیماری الزایمر و پارکینسون در برخی از شرکت‌های داروسازی گرفته تا انتشار اخباری در مورد نا مناسب بودن ترکیبات استفاده شده در برخی از داروهای مصرفی  مردم.
 
موسسه ارزیابی شهرت و محبوبیت شرکت‌های داروسازی اخیرا گزارشی در مورد شاخص محبوبیت شرکتهای داروسازی مطرح جهان تهیه و تلاش کرده است تا شرکت‌هایی که بالاترین افت سطح محبوبیت را در یک سال اخیر تجربه کرده اند را شناسایی کند.
 
طبق این گزارش در سال گذشته شاخص محبوبیت شرکت‌های داروسازی در  دنیا ۳.۷ درصد کاهش یافت که این بالاترین سطح کاهش محبوبیت سالانه طی بیست سال اخیر است. برای این مطالعه وضعیت ۲۲ شرکت مورد مطالعه قرار گرفته است  که شرکت سانوفی اولین  شرکت در این رده و شرکت فایزر اخرین شرکت در این رده از نظر سطح محبوبیت قرار داشت.
 
براساس گزارش تهیه شده توسط این موسسه مطالعاتی در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت فایزر کمترین سطح محبوبیت را  میان مردم دارد. دلیل اصلی کاهش محبوبیت این شرکت افزایش قیمت داروهای درمان بیماریهای قلبی در سال ۲۰۱۷ بود که با اعتراضات زیادی روبرو شد. این شرکت یکی از مقصران اصلی  بحران کمبود دارو در دنیا شناخته شده است .
 
دومین شرکتی که کمترین سطح محبویبت را داشته است شرکت گلاکسو اسمیت کلاین است که شاخص محبوبیت این شرکت برابر با ۵۷.۴ بود.این شرکت به تازگی اولین مدیر زن  خود را معرفی کرد  و او هم با معرفی نیروهای تازه و ایده های جدید سعی در اصلاح شرایط دارد.این شرکت در یک سال گذشته تولید داروهای درمان بیماری اچ ای وی  و بیماریهای  تنفسی را در دستور کار خود داشت. در ماه اوریل سال جاری واکسن بیماری زونا که توسط این شرکت تولید شده بود، به عنوان واکسن معرفی شده توسط مرکز کنترل بیماری‌های امریکا  تایید شد و همین مساله باعث شد تا فروش ان به تدریج افزایش یابد.
 
 سومین شرکتی که کمترین محبوبیت را دارد شرکت   MERC با شاخص محبوبیت ۵۸.۴ است که دلیل آن شکایت های متعدد از این شرکت و پرداخت  جریمه های بالا در فضای رقابتی بازار دارو بود.
 
اما در طرف مقابل این فهرست، شرکت‌هایی قرار دارند که بالاترین میزان محبوبیت را دارند. سانوفی محبوب ترین شرکت داروسازی در دنیا است که شاخص محبوبیت ان برابر با ۷۴.۶ است و دلیل اصلی محبوبیت ‌آن،مقابله با افزایش قیمت داروهای تولیدی این برند بود . افزایش شفافیت در اطلاع رسانی در مورد تحولات شرکت هم از دیگر مسایلی است که موجب شد تا این شرکت داروسازی  بتواند به اوج محبوبیت برسد.
 
دومین شرکت داروسازی محبوب در سال گذشته شرکت Genentech بود که شاخص محبوییت ان به مرز ۷۴ رسید. این شرکت سرمایه گذاری زیادی برای تولید داروهای کنترل بیماری الزایمر انجام داد و این مساله بر محبوبیت شرکت افزود و قراردادی به ارزش  ۵۳۴ میلیون دلار برای درمان بیماری‌های التهابی وعفونی انجام داد.
 
سومین شرکت داروسازی محبوب در سال گذشته شرکت Celgene  است که شاخص محبوبیت ان برابر  با ۷۲.۵ است و در تولید داروهای سرطان و بیماریهای عفونی تخصص دارد.چهارمین شرکت داروسازی محبوب، شرکت داروسازی abbvie  است که شاخص محبوبیت ان برابر با ۷۲.۳ است . این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی محبوب ترین شرکت داروسازی در دنیا بود.در رتبه‌های بعدی محبوبیت شرکتهای بیوژن، بایر،Gilead  و آلرژان قرار دارند.
 


کد مطلب: 1798

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/1798/محبوب-ترین-شرکت-های-داروسازی-سال-جاری-کدامند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com