۰

افزایش 10 درصدی خودکشی در امریکا پس از مرگ رابین ویلیامز

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۷۲
افزایش 10 درصدی خودکشی در امریکا پس از مرگ رابین ویلیامز
سالم خبر: براساس یک مطالعه جدید، پوشش گسترده رسانه ای خودکشی رابین ویلیامز، بازیگر معروف هالیوود ممکن است موجب افزایش 10 درصدی خودکشی شده باشد.
 
چهار ماه پس از مرگ ویلیامز در ماه اوت 2014، داده های  CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری) ایالات متحده که بر اساس گزارش PLOS ONE منتشر شده است ،   نشان می دهد که 18هزار و 690 مورد مرگ و میر ناشی از خودکشی در ایالات متحده پس از مرگ رابین ویلیامز به میزان قابل توجهی بیشتر از 16هزارو849 مورد خودکشی  مشابه سال های قبل از آن است.

دیوید فینک، یکی از اعضای اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا، می گوید: "هنگامی که شما به داده ها نگاه می کنید یک انفجار آماری خودکشی در ماه اوت مشاهده می کنید که فقط خاموش و بی صداست.
 
این یکی ازمطالعاتی است که برای نخستین بار به بررسی تاثیر خودکشی فردی مشهور در ایالات متحده می پردازد (به جز یک مقاله که در سال 1996 در مورد مرگ کورت کوبین، خواننده گروه نیروانا دو سال پس  از آن است منتشر شد) در حالی که براساس گفته فینک این تحقیق اثبات نمی کند مرگ ویلیامز ، با پوشش رسانه ها و شبکه ها ی اجتماعی موجب افزایش ناگهانی خودکشی شده است و حتی  تعدادی از منابع نشان می دهد که در این اطلاعات حداقل دستکاری شده است.
 
اما جهش ترکیب سنی مردان بین 30 تا 44 ساله در بین قربانیان خودکشی که خود را شبیه رابین ویلیامز حلق آویز کرده اند قابل تامل است.
 
این استاد دانشگاه کلمبیا با اشاره به اینکه این همپوشانی چندان تعجب آور نیست، می گوید: عواملی که به تصمیم گیری برای انجام هر نوع خودکشی کمک می کند، متفاوت است. سه عنصر موقعیت اجتماعی فرد، دسترسی به ابزار خودکشی و توانایی برغلبه بر ترس از مرگ از جمله این عناصر هستند که خودکشی یک شخص مشهور می تواند عنصر سوم را برای تصمیم درهر فرد فعال کند.
 
اگرچه در مطالعه فینک به این نکته اشاره نشده است که دقیقا پوشش رسانه ای بر میزان خودکشی چه مقدار تاثیر گذاشته است اما آنچه واضح است و بدان اشاره شده است حجم اخبار منتشر شده  درباره ویلیامز ممکن است موجب افزایش اعتماد به نفس برای غلبه بر ترس خودکشی شده باشد. یافته ها نشان از آن دارند که رسانه ها نقش مهمی در مدیریت پسافاجعه مانند مرگ یک بازیگر مشهور ایفا می کنند.
 
مرجع : TIME
کد مطلب : ۱۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما