۰

این مواد غذایی منیزیم بدن را تامین می‌کند

تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۶۹۴
این مواد غذایی منیزیم بدن را تامین می‌کند
سالم خبر: ماده معدنی منیزیم به بدن کمک می کند تا فرآیندهای مهم بدن شما به طور منظم در جریان باشد. منیزیم همچنین کمک می کند تا استخوان ها قوی، قلب سالم و قند خون به طور طبیعی تنظیم شده باشد. میزان انرژی بدن نیزبا این ماده معدنی در بدن تنظیم می شود. هر انسان می تواند منیزیم خود را از بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها دریافت کند. اما کدام مواد غذایی حاوی منیزیم است؟

آجیل و بذرها

28 گرم بادام یا بادام زمینی، حاوی حدود 80 میلی گرم منیزیم است. دیگر گزینه های حاوی منیزیم شامل ، دانه کدو تنبل،  دانه های آفتابگردان، بادام زمینی، و کتان است.

دانه های غلات

هتگامی که بحث تغذیه پیش می آید ، دانه های غلات  حرف اول را می زنند. آنها نه تنها فیبر زیادی دارند، بلکه حاوی منیزیم نیز هستند . دو تکه نان حاوی گندم 45 ميليگرم منیزیم، نصف فنجان برنج قهوه ای حدود 40 ميلی گرم و نصف فنجان جو حدود 30 میلی گرم منیزیم دارد.

آووکادو

آووکادو یک منبع عالی از منیزیم است. یک عدد آوکادو حاوی 44 میلی گرم است.

سبزیجات

شما حدود 150 میلی گرم منیزیم از اسفناج پخته شده دریافت می کنید. ازدیگر منابع منیزیم در سبزیجات می توان به برگ دلمه و کلم اشاره کرد. این سبزیجات علاوه بر منیزیم ، حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن و ویتامین A، C، و K هستند. بامیه نیز دارای منابع سرشار از منیزیم است.

محصولات سویا

سویا یکی از اصلی ترین منابع حاوی منیزیم است. یک فنجان شیر سویا به میزان 60 میلی گرم و نیم فنجان پنیر توفو حاوی 50 میلی گرم منیزیم می باشد.

لوبیا

تنها 8 درصد از آمریکایی ها در وعده غذایی خود از لوبیا استفاده می کنند . این بدان معنی است که اکثر مردم از دسترسی به منبع منیزیم سالم رنج می برند. نیم فنجان لوبیا سیاه  حاوی 60 میلی گرم و نیم فنجان لوبیا سفید حاوی35 میلی گرم است. سایر حبوبات حاوی منیزیم شامل نخود، لوبیای سفید و عدس می باشد.

مکمل ها

قبل از مصرف مکمل های حاوی منیزیم از پزشک خود مشورت بگیرید و اطمینان حاصل کنید از میزان مکمل هایی که در این زمینه مصرف می کنید. بعضی از داروها می توانند میزان منیزیم را در بدنتان کاهش دهند. مکمل های حاوی منیزیم می توانند عملکرد برخی از آنتی بیوتیک ها در بدن را دچار اختلال کنند.
 
کد مطلب : ۱۶۹۴
برچسب ها
منیزیم
نام شما

آدرس ايميل شما