۰

تشدید علائم مبتلایان به آسم آلرژیک در فصل تابستان

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۶۲۴
تشدید علائم مبتلایان به آسم آلرژیک در فصل تابستان
سالم خبر : مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد گفت: علائم بیماران مبتلا به آسم آلرژیک در فصل تابستان و بر اثر گرما تشدید می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، آزمون از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه بیماران مبتلا به آسم خبر داد و گفت: در این دوره‌های آموزشی در خصوص آلودگی‌های محیطی و مواردی که سبب تشدید بیماری می‌شود مطالبی عنوان خواهد شد.

به گفته وی، در فصل تابستان توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم در هوای گرم از منزل بیرون نیایند و نزدیک به ظهر نیز که آلودگی محیطی زیاد است از منزل خارج نشوند.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد با بیان این‌که آسم به دو دسته آلرژیک و غیرآلرژیک تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: افزایش دمای هوا و آغاز گرده‌افشانی برخی گیاهان در فصل تابستان موجب تشدید برخی علائم در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک می‌شود.

آزمون اظهار کرد: زمانی‌که هوا گرم‌تر می‌شود علائم در بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک بهبود می‌یابد اما این شرایط موجب تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک می‌شود.

وی افزود:  افراد مبتلا به آسم آلرژیک در فصل تابستان به‌علت آغاز گرده‌افشانی گیاهان، درختان و علف‌های هرز دچار تشدید علائمی مانند خس خس سینه، تنگی نفس یا سرفه می‌شوند.

به گفته وی، ممکن است این علائم تا اوایل پاییز و تداوم گرده‌افشانی نیز ادامه پیدا کند که این امر برای بیماران آزاردهنده خواهد بود که به بیماران توصیه می‌شود برای بهبود و یا کنترل علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۱۶۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما