۰
چین، دومین بازار بزرگ داروی جهان

جایگاه دوم برای چینی ها کافی نیست

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۶۱۴
جایگاه دوم برای چینی ها کافی نیست
 سالم خبر: چین دومین بازار  بزرگ دارو در دنیا است. طبق گفته مقامات چین، این کشور در نظر دارد به یکی از کشورهای فعال در بخش تولید داروهای تازه  تبدیل شود و برای تحقق این هدف خود میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.
 
به گزارش سالم خبر از وزارت بهداشت کشور چین، ارزش بازار داروی چین در سال ۲۰۱۷  میلادی بالغ بر ۱۲۲.۶ میلیارد دلار بود و با توجه  به سرعت بالای رشد صنعت داروسازی در این کشور انتظار می رود  تا سال ۲۰۲۰ میلادی ارزش بازار دارو در این کشور به ۱۴۵ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۵ میلیارد دلار برسد.
 
بزرگ شدن طبقه متوسط اقتصادی  در این کشور در کنار  افزایش متوسط سن جمعیت ساکن در این کشورموجب شده است تا فرصت های بسیاری برای توسعه صنعت داروسازی در این کشور وجود داشته باشد و این صنعت در کشور پهناور و پر جمعیت چین درآمد بالایی داشته باشد. به همین دلیل است که صنعت داروسازی در این کشور با سرعت بالایی رشد می کند اما این برای چینی ها کافی نیست.
 
 نکته مهم این جاست که  ارزش بازار دارو در این کشور در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی،سالانه ۹.۴ درصد رشد کرده است، درحالی‌که ارزش بازار دارو در سال ۲۰۱۷ میلادی در کشورهای ژاپن و امریکا  تنزل داشته است.از طرف دیگر با وجود اینکه چین دومین بازار بزرگ دارو در دنیا است ولی هنوز با امریکا که در جایگاه اول واقع شده است فاصله زیادی دارد. درسال ۲۰۱۷ میلادی ارزش  بازار دارو در امریکا بالغ بر ۴۶۶.۶ میلیارد دلار بود و ارزش این بازار در کشورژاپن به مرز ۸۴.۸ میلیارد دلار رسید. ژاپن سومین بازار بزرگ دارو در دنیا است.
 
تلاش چین برای قدرت نمایی در  صادرات دارو
 
نکته مهم این است که چین در تلاش است تا علاوه بر تولید دارو در بخش صادرات هم فعال شود. در سال گذشته ، ۳۸ داروی تولید چین توانست تاییدیه اداره غذا و داروی  امریکا را دریافت کند و  این داروها در بازار امریکا به فروش برسد و در سال جاری هم ۲۲ دارو برای دریافت تاییدیه به  اداره غذا و داروی امریکا ارسال شده است.درصورتی‌ که هر تاخیری در دریافت تاییدیه ایجاد شود، شرکت‌های داروسازی چینی از بازار جهانی بیشتر محروم می شوند و ارزش سهام شرکت‌های داروسازی در بازارهای بزرگ سهام رشد کمتری خواهد کرد.
 
رشد اندک ارزش سهام  شرکت‌های داروسازی چینی موجب می شود تا سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه درصنعت داروسازی شود و به همین دلیل است که داروسازان چینی معرفی شدن محصولاتشان به بازار کشورهای صنعتی غربی را به عنوان اصلی بسیار مهم در دستور کار خود قرار داده اند.
 
رییس اتحادیه صنعت داروسازی کشور چین در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی اعلام کرد که با وجود تلاش‌های زیادی که شرکت‌های چینی در زمینه  افزایش سهم خود در بازار انجام داده اند اما هنوز ارزش  سهام بسیاری از شرکت‌های داروسازی چینی قابل مقایسه با شرکت‌های امریکایی نیست .
 
دلیل این مساله را می توان در سابقه کوتاه آنها در صنعت داروسازی دید. این سابقه کوتاه سبب شده است تا  داروهای تولیدی  این شرکت‌ها در سطح دنیا شناخته شده نباشد و قدرت رقابت با محصولات امریکایی را نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: همانطور که چین توانست با سرعت زیادی در دیگر صنایع توسعه پیدا کند،در صنعت داروسازی هم رشد خواهد کرد. چین در آینده ای نه چندان دور به یکی از اثر گذارترین کشورها در صنعت داروسازی دنیا تبدیل خواهد شد.
 
کد مطلب : ۱۶۱۴
برچسب ها
دارو چین
نام شما

آدرس ايميل شما