۰
این واکسن سلامت انسانها را تضمین می کند

کره جنوبی پیشرو در واکسیناسیون همگانی HPV

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۱۵۶۰
کره جنوبی پیشرو در واکسیناسیون همگانی HPV
سالم خبر: مشکلاتی  که در نتیجه ابتلای انسانها به ویروس HPV ایجاد می شود موجب شده است تا شمار بسیاری از کشورهای جهان اقدام به تزریق واکسن  کنند تا خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند محققان  توصیه می‌کنند تا  افراد پیش از اغاز زندگی جنسی خود اقدام به تزریق این واکسن بکنند اما در سنین بالاتر بر مبنای شرایط کشور و شرایط زندگی فرد پزشکان در مورد تزریق یا عدم تزریق آن تصمیم گیری می کنند .
 
به گزارش سالم خبر باید در نظر داشت که مدت زیادی از شناسایی این بیماری و واکسن آن نگذشته است . به طورمثال در کشور ژاپن که یکی از صنعتی ترین کشورهای آسیایی است و مردم از نظر سلامت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند، از سال ۲۰۱۰ تزریق واکسن با هزینه های دولتی اجباری شد. اما اجرای این سیاست تنها ۳ سال به طول انجامید و در ژوئن سال ۲۰۱۳کمیته ارزیابی، اثر معکوس واکسن ها در کشور ژاپن اعلام کرد به دلیل نگرانی در مورد اثرات منفی واکسن روی سلامتی افراد ، تا تکمیل مطالعات باید تزریق واکسن متوقف شود. البته پژوهشگران دانشگاه توکیو به این سیاست اعتراض کردند و خواستار از سر گیری پروسه تزریق به گروه های هدف شدند ولی هنوز این طرح اجرا نشده است.

 اما در کشور مکزیک از سال ۲۰۰۸ تزریق واکسن اغاز شد . دولت اعلام کرد  دختران ۱۲ تا ۱۶ سال در سه دوره  باید این واکسن را دریافت کنند. دومین دوره تزریق باید به فاصله دو ماه از تزریق اول و سومین مرحله بعد از شش ماه انجام می شد. اثرات مثبت این واکسن در کشور مکزیک به اندازه ای بود که سبب شد تا دامنه سنی افرادی که برای تزریق معرفی می شدند  تغییر کند. در اوایل دهه دوم قرن بیست و یکم میلادی  دولت مکزیک اعلام کرد دختران ۹ سال و بالاتر از آن باید برای تزریق واکسن به مراکز درمانی مراجعه کنند. هزینه تزریق کاملا بر عهده دولت مکزیک بود اما این بار اعلام شد که زمان تزریق دوره دوم واکسن ۶ ماه بعد از دوره اول   و زمان تزریق سومین دوره  واکسن ۶ ماه بعد از دومین دوره بود. 
 
یکی دیگر از کشورهایی که در این سالها برای همگانی شدن تزریق واکسن HPV تلاش کرده است، کشور کره جنوبی است. این کشور از روز ۲۷ جولای سال ۲۰۰۷ میلادی  اعلام کرد که واکسن HPV را برای دختران ۹ تا ۲۶ سال انجام می دهد . پسران در فاصله سنی ۹ تا ۱۵ سال هم باید با تزریق این واکسن خود را در مقابل بیماری های مختلف ایمن می کردند. تا سال ۲۰۱۶ تمامی افرادی که  دررده سنی تزریق واکسن قرار داشتند ، واکسن را به صورت رایگان دریافت می کردند اماد از سال ۲۰۱۷ به بعد بود که تنها دختران کمتر از ۱۲ سال این واکسن را رایگان دریافت می کردند و رده های سنی بالاتر باید  هزینه تزریق واکسن را می پرداختند. دولت کره جنوبی اعلام کرده است تاثیر مثبت این واکسن در ارتقای سطح سلامت  مردم باعث شده است تا مردم خود متقاضی دریافت این واکسن باشند و با پرداخت هزینه های آن مشکلی نداشته باشند.
 
مطالعات نشان می دهد تزریق این واکسن به دلیل اثرات مثبت آن در کشورهای صنعتی رواج بسیاری دارد و کشورهای در حال توسعه هم برای متقاعد کردن مردم برای همراهی با این سیاست ، در حال فرهنگ سازی هستند. در اغلب کشورها این واکسن درسیستم واکسیناسیون ملی جای گرفته است و هزینه آن توسط دولت پرداخت می شود.
 
کد مطلب : ۱۵۶۰
نام شما

آدرس ايميل شما