۱

رادیولوژیست ها در خط اول شناسایی سرطان‌های زنان قرار دارند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۵۲
رادیولوژیست ها در خط اول شناسایی سرطان‌های زنان قرار دارند
سالم خبر :رادیولوژیست ها  در خط اول شناسایی سرطان‌های زنان قرار دارند.

به گزارش مهر دکتر مرتضی صانعی‌طاهری مسئول  کمیته زنان و مامایی انجمن رادیولوژی ایران در آستانه برگزاری سمینار تصویربرداری زنان اظهار داشت: این سمینار به مدت ۲ روز ۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه  با همکاری انجمن رادیولوژی ایران و گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  و اساتید برجسته این حوزه در هتل ارم تهران با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر برگزار می‌شود.

وی افزود: رادیولوژیست‌ها دستیاران رادیولوژی از جمله مخاطبین این سمینار بوده و مباحث مربوط به بیماری‌های زنان، سرطان‌های زنان و پزشکی قانونی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:‌چندین پنل تخصصی با حضور اساتید و متخصص زنان در ارتباط با سرطان رحم، دهانه رحم، تخمدان مورد بررسی قرار  خواهد گرفت همچنین پنل پزشکی قانونی با حضور متخصصین پزشکی قانونی در مورد خطاهای پزشکی و مباحث قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صانعی با بیان اینکه رادیولوژیست‌ها خط اول شناسایی برخی از بیماری‌ها به شمار می‌روند و این مسئله از طریق سونوگرافی که در دسترس بوده و یک روش غیرتهاجمی به شمار می‌رود گفت:‌در صورت تشخیص به موقع، تصمیم‌گیری در درمان سریع‌تر انجام گرفته و اگر نیاز به MRI و سی‌تی‌اسکن باشد رادیولوژیست‌ها اقدام کرده و می‌توانند نوع، محل این ضایعه، سایز و مرحله بیماری را تشخیص دهند و بر اساس آن نوع درمان جراحی ، شیمی‌درمانی در صورت لزوم صورت گیرد.

مسئول  کمیته زنان و مامایی انجمن رادیولوژی ایران بیان داشت: بیماری‌های غیرسرطانی در زنان که سبب خونریزی غیرطبیعی ناشی از پولیپ و فیبروم در زنان  می‌شود توسط رادیولوژیست‌ها قابل تشخیص بوده، همچنین مباحث نازایی در زنان و مردان و مانیتورینگ تخمک‌ یا فولیکول، و کیست‌های تخمدانی که سبب مشکلات در زنان شده همچنین موضوع آندومتریوز در این سمینار مورد توجه قرار گرفته و توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مباحث سونوهیستروگرافی (تزریق مایع به داخل رحم زیر گاید سونوگرافی برای تشخیص پولیپ، چسبندگی و میوم زیر مخاطی)، همچنین هیستروسالپنگوگرافی (تزریق ماده حاجب به رحم جهت بررسی آنومالی رحم و لوله رحمی) نیز در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

سمینار تصویربرداری زنان توسط انجمن رادیولوژی ایران ۲۶ و ۲۷ بهمن ۹۶ در هتل ارم تهران برگزار می شود.
 
کد مطلب : ۱۵۲
نام شما

آدرس ايميل شما