۰
رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

گمرگ با تعهد وزیر محموله های دارویی وارداتی را ترخیص می‌کند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۴۵۸
گمرگ با تعهد وزیر محموله های دارویی وارداتی را ترخیص می‌کند
سالم خبر: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت.
دکتر غلامرضا اصغری با عنوان این مطلب که مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت دستاوردهای خوبی برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی به همراه داشته است، گفت: بر همین اساس، سر رسید تسویه حساب اعتبارات اسنادی مدت دار گشایش شده برای دارو و تجهیزات پزشکی، از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش می یابد.

وی به مهر گفت: به گمرک کشور اجازه داده می شود تا محموله های دارویی وارداتی را با تعهد وزیر بهداشت با کپی و حداقل اسناد، ترخیص نماید.

رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: شرکت های دارویی مکلف هستند اسناد بانکی محموله های وارداتی را حداکثر ظرف مدت سه ماه به گمرک تحویل دهند.

اصغری به سایر دستاوردهای مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: تمامی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی وارد کننده می توانند از حد اعتباری شرکت های خارجی استفاده نموده و نسبت به واردات اقدام نمایند.

وی گفت: بانک مرکزی ایران موظف است در زمان تسویه حساب (حداکثر ۶ ماه)، نرخ ارز را بر اساس قیمت زمان ترخیص و توزیع محاسبه نماید. ضمن اینکه وزارت بهداشت، موظف است بر محتوای کالا و قیمت گذاری آنها نطارت کامل داشته باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وزارت بهداشت، موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را در مقاطع سه ماهه به ستاد ویژه اقتصادی دولت ارائه نماید.
کد مطلب : ۱۴۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما