۰
مدیرعامل انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی در گفت و گو با سالم خبر:

بیماری ایدز تنها با افزایش علم و آگاهی مردم ریشه کن می شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۴۱۱
بیماری ایدز تنها با افزایش علم و آگاهی مردم ریشه کن می شود
 سالم خبر: مدیرعامل انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی اعلام کرد: با توجه به اینکه ایدز نوعی بیماری اجتماعی است، بهترین راه برای ریشه کنی ویروس  HIV اطلاع رسانی و پیشگیری است که از این طریق می توان اطمینان پیدا کرد روزی این بیماری با افزایش علم و آگاهی مردم ریشه کن شود.

محسن روحی صفت در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه انجمن به دنبال ارتقای سطح آگاهی  زنان مبتلا به ایدز است، گفت: با اطلاع رسانی و پیشگیری اعتماد به نفس زنان مبتلا به ایدز بالا می رود و این افراد توانمند می شوند به طوری که می توانند در خانواده های خود زندگی عادی داشته باشند. بنابراین انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی با مستقر کردن اتوبوس‌های ایدز در سطح شهر به سراغ آگاهی بخشی زنان مبتلا به ایدز می‌رود.

وی استقرار این اتوبوس ها را مناسب افراد مبتلا به ایدزی دانست که برای مراجعه به انجمن و مراکز مرتبط  به HIV دچار معذوراتی هستند.
مدیرعامل انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی  ادامه داد: این اتوبوس ها در اماکن و مناطق جمعیت بالا و همچنین شهرک های اقماری تهران با هماهنگی شهرداری، نیروی انتظامی و با توجه به میزان آسیب پذیری منطقه مستقر می شوند و از بیماران مبتلا به ایدز که به اتوبوس ها مراجعه می کنند تست گرفته و در صورتی که مثبت باشد طی نامه ای به مشاوران و متخصصان ارجاع داده می شوند.

داروهای زنان مبتلا به HIV رایگان است

مدیرعامل انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی داروهای زنان مبتلا به HIV را رایگان دانست و گفت: وزات بهداشت این داروها را به طور رایگان در اختیار بیماران قرار می دهد و انجمن نیز برای افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند داروهای جنبی شان را فراهم انجمن می کند.

وی در ادامه افزود: ضمن آنکه در برخی موارد با اخراج فرزندان پدران و مادران مبتلا به ایدز مواجه بودیم که طی مکاتباتی این دانش آموزان به مدرسه بازگشتند.

چگونگی فعالیت انجمن احیا

روحی صفت با بیان اینکه ازفعالیت انجمن 19 سال می گذرد، بیان داشت: انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی به همراهی انجمن توان یاب که در آن ارتباط با حمایت از کودکان و نوجوانان معلول است نام انجمن احیا را به خود گرفته است و فعالیت های آن در راستای معلولان و زنان آسیب دیده بخصوص زنان مبتلا به ایدز در تهران است. البته گروه احیا در شهرهای شیراز، اراک، جهرم، کرمان، بم، تبریز و کرج انجمن  با نظارت، حمایت و الگوی انجمن فعالیت دارند.

وی افزود: در بخش زنان مبتلا به ایدز ارائه خدمات حمایتی، مشاوره ای  و مددکاری وجود دارد و این خدمات شامل خدمات حمایتی شامل مسائل مادی و معنوی است که این زنان آسیب دیده را بتوانیم به عنوان یک عنصر مفید همچون مابقی مردم در جامعه جای دهیم.
مدیرعامل انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی ارائه خدمات از سوی انجمن احیا را رایگان دانست و گفت: علاوه بر این حمایت ها خط تلفن مشاوره ای را در انجمن داریم که مشاوران و متخصصان مشاوره خانوادگی، اعتیاد، هپاتیت، اختلالات زناشویی و ایدز به طور تلفنی ارائه و به مراکز مشاوره ای معرفی می کنند.

روحی صفت از برگزاری کلاس های آموزشی هفتگی جهت توانمند سازی زنان مبتلا به اچ آو ی  در انجمن احیا خبر داد و گفت: معمولا این افراد از خانواده هایشان طرد می شوند و به آن ها انگ زده می شود که  بیماران علاوه بر  اینکه باید بیماری جسمی را تحمل کنند با مشکل روحی مواجه می شوند که تمرکز انجمن بر برگزاری کلاس های آموزشی است تا اعتماد به نفس این افراد بالا برود و هراسی نداشته باشند.
 
 
کد مطلب : ۱۴۱۱
نام شما

آدرس ايميل شما