۰

سهم ۴۰۰میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران دیالیزی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۳۸۴
سهم ۴۰۰میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران دیالیزی
سالم خبر : مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سهم سازمان بیمه سلامت ایران برای بیماران دیالیزی درسال ۹۶ بیش از ۴۰۰ میلیارد و ۱۷۴میلیون تومان است.
 
به گزارش ایسنا، ، دکترحنان حاج محمودی افزود: تعداد ۸ قلم دارو در بسته خدمتی دارویی بیماران همودیالیز بدون فرانشیز (بصورت رایگان) قراردارد و بیماران و متقاضیان می توانند از این خدمت دارویی بهره مند شوند.

وی اظهارکرد: طبق آمار سال ۹۶، حدود ۳۰ هزار بیمار دیالیز خونی در کشور وجود دارند که این بیماران در ۵۵۳ بخش دیالیز خدمات دیالیز خونی را دریافت می‌کنند. ۷۲ درصد مراکز دیالیز خونی  کشور در فضای دانشگاهی و بیمارستان‌های دانشگاهی قرار دارند، ۲۰ درصدشان در بخش خصوصی و هشت درصد آنها هم خیریه هستند.

حاج محمودی، با بیان اینکه ارائه این خدمت، مستمراست و تعطیل‌بردار نیست، تصریح کرد: بیمار باید علاوه بر دریافت خدمت با استفاده از یکسری داروها و مکمل‌ها سعی کند که شرایط طبیعی بدن را تا حد امکان حفظ کند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: درحوزه دیالیز صفاقی نیز یکهزار و ۶۰۰ بیمار در ۷۰ بخش خدمت دریافت می‌کنند. خوشبختانه ارائه خدمات دیالیز مزمن در کشور در همه بخش‌ها به صورت صد در درصد رایگان انجام می‌شود. اکنون همه این بار مالی به دولت و بیمه ها تحمیل می‌شود و برای بیماران رایگان است، اما اگر نتوانیم این بیماری را کنترل و از آن پیشگیری کنیم، افزایش این بیماری بار مالی سنگینی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

حاج محمودی با اشاره به اینکه برای آموزش به بیماران و نیز گروه ارائه ‌دهنده خدمت اقداماتی گسترده و فراگیر انجام می‌شود، افزود: ارائه آموزش به ارائه‌کنندگان خدمت دیالیز و بیماران آن لازم و ضروری است. تنها راه کنترل این بیماری بهبود خدمات پیشگیرانه و عزم همگانی مردم برای انجام آزمایشهای دورهای است. هموطنان باید برای پیشگیری از بروز این بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از خدمات رایگان پیشگیرانه و آزمایش قند و خون بهره‌مند شوند؛ چرا که به هر حال پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران (آی هینا)، وی یادآور شد: کلیه‌ها مسئول تصفیه کردن مواد زائد از خون هستند و افرادی که کلیه‌هایشان به خوبی کار نمی‌کند، ‌مبتلا به بیماری خاموش کلیوی می‌شوند که بخش عمده آن به علت ضعف خدمات بهداشتی و پیشگیری ناشناخته مانده است و عوارضی مانند افسردگی، سوء تغذیه، افزایش فشار خون از شایع‌ترین مسائل مبتلا به این افراد است. در این زمینه سه روش مشخص وجود دارد که شامل پیوند کلیه، دیالیز خونی به صورت دوره‌ای و منظم و دیالیز صفاقی (دردیالیز صفاقی محلولی در داخل حفره شکمی تزریق می‌شود و سموم بدن دراین محلول جذب و بعد از مدتی این محلول از حفره شکمی خارج می‌شود) است و خوشبختانه در کشورمان هر سه روش در دسترس بیماران قرار دارد.
کد مطلب : ۱۳۸۴
نام شما

آدرس ايميل شما