۰

نوزادان از بدو تولد بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۳۷۵
نوزادان از بدو تولد بیمه می‌شوند
سالم خبر : سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نوزادان از بدو تولد بیمه می‌شوند.
 
به‌گزارش فارس؛ محمد هاشمی سرپرست روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: با توجه به این امر که نوزادان فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند و نمی‌توان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرد؛ این سازمان در جهت حمایت از خانواده‌هایی که فرزند آنان از بدو تولد نیاز به دریافت خدمت درمانی دارد، امکان استفاده از دفترچه بیمه مادر را فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان با اشاره به امکان استفاده از دفترچه بیمه مادر برای نوزادان، افزود: در این زمینه نوزادان نیازمند به درمان، می توانند با در دست داشتن دفترچه بیمه مادر معرفی‌نامه بستری جهت دریافت خدمت در بخش بستری مشروط به عدم ترخیص از بیمارستان و در قالب ضوابط مربوط به هریک از صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران دریافت کنند. لازم به ذکر است دریافت خدمات برای نوزادان با استفاده از دفترچه بیمه مادرتنها در ماه اول تولد امکانپذیر است که شامل خدمات بستری و حین بستری می باشد.

هاشمی همچنین اذعان داشت: مهلت قانونی ثبت ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد می باشد.

وی همچنین از والدین نوزادان درخواست کرد تا بلافاصله پس از دریافت شناسنامه فرزند خود نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت او اقدام کنند.

وی گفت: نوزادانی که سرپرست آنان کارمند دولت هستند، برای اخذ دفترچه بیمه آنان ارائه گواهی کسر حق بیمه و برای نوزادانی که سرپرست آنها تحت پوشش بیمه ایرانیان هستند، ارائه فیش واریز حق بیمه مربوطه الزامی است.

وی همچنین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و صدور دفترچه بیمه نوزادان را عبارت از: ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی سرپرست و اصل شناسنامه نوزاد عنوان کرد.
کد مطلب : ۱۳۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما