۰
مرکز مطالعات بیماری سرطان  در امریکا گزارش داد:

هزینه درمان سرطان طی 5 سال گذشته دو برابر شده است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۵۳
هزینه درمان سرطان طی 5 سال گذشته دو برابر شده است
سالم خبر: سرطان یکی از مرگبارترین بیماری‌های دنیای امروز است اما یکی از مهمترین دغدغه های بیمارانی که با این بیماری درگیر می شوند، تامین هزینه های درمانی است. تامین هزینه های درمانی در شرایطی اهمیت بیشتری پیدا کرده است که طی پنج سال گذشته میزان هزینه صرف شده در سراسرجهان برای درمان سرطان دو برابر شده است و دلیل این مساله قیمت گزاف داروهای تازه ای است که برای درمان انواع مختلف سرطان وارد بازار می شود.

به گزارش سالم خبر از مرکز مطالعات بیماری سرطان  در امریکا، در سال ۲۰۱۷ میلادی هر داروی جدیدی که برای درمان سرطان وارد بازار جهانی  شده بود، بیش از ۱۰۰ هزار دلار امریکا قیمت داشت و تامین این هزینه برای افرادی که تحت پوشش بیمه های درمانی نبودند عملا غیر ممکن بود.

در این سال متوسط قیمت هر داروی سرطان  بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار بود و با توجه به روندی  که در بازار مشاهده می‌شود  تا سال ۲۰۲۲ میلادی  متوسط هزینه تامین داروهای سرطان بازهم دو برابر می شود که رشدی نا معقول و نادرست است.
این در حالیست که در سال ۲۰۱۳ میلادی ، متوسط  قیمت هر داروی تازه ای که برای درمان این بیماری صعب العلاج  مورد استفاده  قرار می گرفت برابر با ۷۹ هزار دلار بود .

براساس گزارش منتشر شده مرکز بهداشت و سلامت امریکا در سال گذشته هزینه جهانی  برای تامین داروهای سرطان هم شامل  داروهایی که برای درمان سرطان استفاده می شد و هم داروهایی  که  پس از درمان بیماری برای بازیابی انرژی از دست رفته بیماران مورد استفاده قرار می گرفت به ۱۳۳ میلیارد دلار رسید درحالی‌که  این هزینه در سال ۲۰۱۳ برابر با ۹۶ میلیارد دلار بود.

انتظار می رود  تا سال ۲۰۲۲ میلادی هزینه‌های  جهانی برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان به مرز ۲۰۰ میلیارد دلار برسد که نشان از رشد سالانه ۱۰ تا ۱۳ درصدی این بازار در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ خواهد داشت.

هزینه تامین داروهای سرطان  در بازار امریکا تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۰۰ میلیارد دلار  می رسد که این بازار در کشور امریکا ۱۰ تا ۱۲ درصد در هر سال رشد می کند. بنابراین  با توجه به این آمارها می توان دریافت که تامین هزینه‌های درمانی برای بیمارانی که به این بیماری سخت مبتلا شده اند و در تلاش برای مبارزه با آن هستند، اهمیت بسیاری دارد و بسیاری از افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند در صورتی که داروی مناسب  را در زمان مناسب دریافت کنند، می توانند درمان شده و به زندگی بازگردند.

تامین هزینه های درمان بیماری سرطان در شرایطی اهمیت  بیشتری دارد که بدانیم این بیماری دومین عامل مرگ  در کشورهای صنعتی  و  سومین دلیل مرگ در کشورهای در حال توسعه است.

جامعه سرطان امریکا پیش بینی می کند  در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۷ میلیون نفر  در امریکا  تحت درمان بیماری سرطان قرار خواهند گرفت و بالغ بر ۶۰۹ هزار نفر از این افراد به دلایل مختلف جان خود را از دست خواهند داد.
 
 
کد مطلب : ۱۳۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما