گل کلم برای بیماران سلیاک گل کرد

2 تير 1397 ساعت 12:51


سالم خبر: برخی شرکت های مواد غذایی با استفاده از سبزیجاتی مانند گل کلم در حال فراهم آوردن مقدمات و تولید غذاهایی هستند که با کربوهیدرات بسیار ناچیز و بدون گلوتن قرار است جایگزین آرد، برنج و سایر کربوهیدرات ها شوند.

به گزارش سالم خبر از نیویورک تایمز، این سرمایه گذاری بزرگ از تلاش " گیل بکر" مادر دو فرزند مبتلا به بیماری سلیاک نشات گرفته است که همیشه در صدد یافتن راهی برای تهیه ی یک پیتزای بدون گلوتن برای پسران خود بود که بتوانند از خوردن یک پیتزا لذت کافی ببرند.

این مدیر اجرایی بازاریابی سابق برای غلبه بر این چالش شروع به ساخت آرد سفید از سبزیجاتی مانند گل کلم کرد و با آن برای پسران خود پیتزای بدون گلوتنی پخت که آنان از خوردن آن بسیار لذت بردند. همین مساله در سال 2016 خانم بکر را تشویق به ترک کار اصلی خود و راه اندازی شرکت گل کلم کرد که محصول آن پیتزای گل کلم منجمد و مخلوط آماده پخت و بدون گلوتن بود.

آنچه خانم بکر پیش بینی نکرده بود این بود که این کسب و کار او چقدر برق آسا بگیرد. در حال حاضر شرکت گل کلم یک برند چند میلیارد دلاری است که محصولاتش در 9 هزار فروشگاه مختلف و زنجیره ای در سراسر کشور امریکا از  جمله Whole Foods، Walmart، Safeway و Kroger به فروش می رسد.

قرار است به زودی سرمایه گذاری عظیمی در زمینه تولید این گونه مواد غذایی از سبزیجاتی مانند گل کلم انجام شود.

 


کد مطلب: 1334

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/1334/گل-کلم-بیماران-سلیاک

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com