۰
دبیر علمی کنگره پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در گفت و گو با سالم خبر:

85 درصد از کودکان چهارساله هیچ نوع آموزشی دریافت نمی کنند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۳۱۶
85 درصد از کودکان چهارساله هیچ نوع آموزشی دریافت نمی کنند
سالم خبر: دبیر علمی کنگره پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان با بیان اینکه آموزش و سلامت روان کودکان ایرانی نیازمند 10 تغییر است، اعلام کرد: آموزش و سلامت روان کودک در عصر تکنولوژی با همه تجربه های کسب شده نیازمند سازماندهی مسایل مختلف در سیاست های یکپارچه است.

منصوره کریم زاده در گفت و گو با سالم خبر همچنین گفت: این سیاست ها در زمینه مراقبت و رشد کودکان خردسال، سیاست های پیشگیری و مراقبت از کودکان نیازمند به حمایت ویژه، حقوق کودک، استانداردهای آموزشی، آموزش خودمراقبتی، مهارت های زندگی، نقش رسانه بر تربیت و رشد کودکان و محیط زندگی ایمن خلاصه می شود.

وی همچنین بیان کرد: در مقطع پیش از دبستان نهادهای گسترده ای فعالیت دارند که تصور می کنند در حال خدمت رسانی هستند غافل از اینکه فاقد هرگونه تخصص در حوزه کودکان هستند. 85 درصد کودکان چهارساله هیچ نوع پوشش آموزشی دریافت نمی کنند.

کریم زاده درباره ضرورت رشد تکامل کودکان خردسال گفت: توجه به خردسالی امری ضروری برای رشد کودکان است. کودکی دوره ای است که به عصر طلایی تعبیر شده است و کمبودهای دوران پرارزش تولد تا هشت سالگی موقعیت هایی را به وجود
می‌آورند که در دوران بعدی زندگی قابل جبران نیستند.

دبیر علمی کنگره پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان ادامه داد: بسیاری از جوامع بر ضرورت تشکیل مراکز پیش دبستانی فقط انباشتن ذهن کودکان خردسال با سلایق و علایق خود به آن ها نیست بلکه آموزش و پرورش پیش از دبستان به عنوان یک حق ضروری برای کودکان انگاشته شده است و از سوی دیگر مطالعات نشان می دهد که سرمایه گذاری افزوده در کیفیت اقدامات برای کودکان خردسال از بعد اقتصادی بهره وری بیشتر، از بعد اخلاقی داشتن حق زندگی و شکوفایی همه امکانات، از بعد اجتماعی برابری بیشتربین طبقات در اجتماع را به دنبال دارد.

منصوره کریم زاده درباره برگزاری پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: این کنگره در قالب سه محور آموزش، سلامت و سیاستگذاری و صدها مربی، متخصص و کارشناس حوزه آموزش، سلامت جسمی و روانی و توانبخشی کودکان جلب توجه جامعه نسبت به مسایل کودکان، حرکت به سوی یکپارچگی در حوزه های آموزش و سلامت کودکان است.
پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان از 29 تا 31 خردادماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حال برگزاری است.
 
 
کد مطلب : ۱۳۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما