۰
رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در گفت و گو با سالم خبر:

30 درصد از زنان متاهل دچار مشکل بی اختیاری ادرار هستند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۲۹۶
30 درصد از زنان متاهل دچار مشکل بی اختیاری ادرار هستند
سالم خبر: رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن اورولوژی ایران اعلام کرد: 30 درصد از زنانی که ازدواج کرده و زایمان های متعدد داشته اند به درجاتی از بی اختیاری ادرار مبتلا می شوند که این مشکل امروزه به طور کامل قابل درمان است.

عباس بصیری در گفت و گو با سالم خبر در خصوص شایع ترین مشکلات اورولوژی در زنان گفت: بی اختیاری ادرار یکی از این مشکلاتی است که براساس برخی  آمارها تا 30 درصد از زنانی که ازدواج کرده و زایمان های متعدد داشته اند به درجاتی از آن مبتلا می شوند. زایمان های سخت و طولانی مدت از مجاری زایمان طبیعی می تواند سبب بی اختیاری ادراری در زنان شود که در قدیم برای درمان آن از روش های جراحی باز استفاده می شد و در حال حاضر با جراحی های بسته و آندوسکوپی درنظر گرفته شده درمان این بیماری صددرصد امکانپذیر است.

اکثر عفونت های ادراری  با آنتی بیوتیک قابل درمان است

وی درباره عفونت های ادراری در زنان بیان کرد که این مشکل ویژه در زنانی که در سن باروری بوده و متاهل هستند شایع تر است و کوتاهی طول مجرای ادراری و انتقال میکروب به مثانه از عمده دلایل ایجاد آن است که در اکثریت افراد با آنتی بیوتیک قابل درمان است اگرچه برخی از زنان نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم هستند.

رئیس بیست و یکمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه آیا استخر عامل ایجاد عفونت در زنان است یا نه، اظهار داشت: زنانی که استعداد عفونت ادراری نداشته باشند  رفتن به استخر روی آنان تاثیرگذار نیست اما این مساله در زنان مستعد و با سابقه عفونت می تواند اثرگذار باشد.

فعالیت انجمن اورولوژی ایران با قدمت 50 ساله

بصیری با اشاره به قدمت 50 ساله انجمن اورولوژی ایران و اقدامات علمی انجام شده، گفت: تلاش های انجمن همواره در راستای افزایش علمی و به روزرسانی پزشکان این حوزه بوده که انتشار مجله اورولوژی و ارسال آن برای اعضای انجمن، قرارداد با مجله ارولوژی اروپا، چاپ کتاب رفرنس و برگزاری محافل علمی از مهمترین این اقدامات است.

بیست و یکمین کنگره انجمن ارولوژی ایران به همت انجمن ارولوژی ایران با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور همزمان با دوازدهمین کنگره پرستاری از 29 خرداد تا یکم تیرماه در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی با حضور بیش از یک هزار اورولوژیست و 200 پرستار در حال برگزاری است
کد مطلب : ۱۲۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما