۰
مردم برخی کشورها خود بخشی از هزینه واکسن را تقبل کرده اند

کدام کشورها به اجرای واکسیناسیون ملی HPV  پایبندند؟

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۲۴۵
کدام کشورها به اجرای واکسیناسیون ملی HPV  پایبندند؟
سالم خبر: واکسن HPV در ۷۱ کشور دنیا تزریق می شود . این واکسن در سال ۲۰۰۶ میلادی تولید شد و به دلیل اهمیت آن در حفظ سلامت جوامع، تزریق آن برای تمامی مردم به خصوص زنان توصیه شد. دلیل اینکه تزریق این واکسن برای زنان اهمیت بیشتری نسبت به مردان دارد این است که شیوع سرطان دهانه رحم در زنان بیش از سرطان دستگاه تناسلی در مردان است و به همین دلیل مرگ و میر ناشی از  ابتلا به ویروس HPV و در نهایت سرطان دهانه رحم در  زنان بیش از مردان است . البته تزریق مردان از این جهت اهمیت دارد که آنها می  توانند به راحتی ویروس را به زنان منتقل کنند و در صورت دریافت واکسن نه خود مبتلا می‌شوند و نه آن را به زنان انتقال می دهند.

 اما سوال این است که کدام کشورها این واکسن را تزریق می کنند و در کدام کشورها این واکسن در فهرست واکسناسیون ملی قرار گرفته است.

 سازمان بهداشت جهانی در گزارش اخیر خود نوشت که از سال ۲۰۰۶ میلادی  کشور اتریش  تزریق  این واکسن را برای دختران و پسران اجباری کرد .  هزینه تزریق این واکسن در اتریش کاملا برعهده دولت است و مردم هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند .

کشور بلژیک از سال ۲۰۰۷ میلادی تزریق این واکسن را برای دختران و پسران اجباری کرد اما به دلیل هزینه بالای این واکسن اعلام کرد دولت ۷۵ درصد از هزینه آن را می پردازد و مردم باید شخصا بقیه هزینه را بپردازند.

کشور دانمارک از روز نخست سال ۲۰۰۹ میلادی اعلام کرد تمامی دختران باید این واکسن را دریافت کنند و این واکسن در برنامه واکسیناسیون دوره کودکی قرار گرفت. دولت هزینه تامین و تزریق این واکسن را تقبل کرد.
 
کشور فرانسه از سال ۲۰۰۷ تزریق این واکسن را برای دختران اجباری کرد و گروه هدف برای دریافت این واکسن دختران و زنان ۱۴ تا ۲۳ ساله بودند . دولت با اعلام این خبر که تزریق این واکسن برای تمامی دخترانی که از نظر جنسی فعال نشده اند ضروری است  از مردم خواست تا ۳۵ درصد از هزینه  دریافت این واکسیناسون را یپردازند.

در آلمان دختران  از ۲۶ مارس سال ۲۰۰۷ و در یونان از ۱۲ فوریه  همین سال واکسن را دریافت کردند . در هر دو کشور واکسن HPV در فهرست واکسن های ملی  دوره کودکی قرار دارد و تزریق آن در دختران بالای سن ۷ سال ضروری اعلام شده است. دولت در هر دو کشور کل هزینه این واکسن ها را می پردازد.

در امریکا هم تزریق این واکسن از سال ۲۰۰۷ آغاز شده است . در انتهای سال ۲۰۰۷ میلادی یک چهارم  دختران ۱۳ تا ۱۷ سال امریکایی حداقل یک دوره این واکسن را تزریق کرده بودند و درسال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۸ درصد از دختران این رده سنی واکسن HPV را دریافت کرده بودند. دولت از سال ۲۰۱۱ میلادی تزریق این واکسن برای پسران را هم  توصیه کرد و در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۵ درصد از پسران حداقل یک نوبت واکسن HPV را تزریق کرده بودند.

مرکز کنترل بیماری ها در امریکا اعلام کرده است دخترانی که در سن کم این واکسن را دریافت کرده اند احتمال کمتری در ابتلا به سرطان دهانه رحم در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال دارند. از سوی دیگر شانس ابتلای این عده به سرطان دهانه رحم در تمام طول عمرشان در امریکا ۸۹ درصد کمتر از افرادی است که واکسن را دریافت نکرده اند و به همین دلیل تزریق ان برای همه توصیه شده است اما هنوز در تمامی ایالت ها اجباری نشده است.
  
 
وضعیت تزریق واکسن اچ پی وی در شماری از کشورهای اروپایی
هزینه تزریق با چه کسی است جنس و گروه هدف سالی که تزریق شروع شد نام کشور
دولت هزینه تزریق واکسن برای زنان را تقبل کرده است زنان ۹ تا ۲۶ سال
مردان ۹ تا ۱۵ سال
سپتامبر ۲۰۰۸ بریتانیا
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران و پسران ۱۱  تا ۱۴ سال ۲۰۰۸ سوییس
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران ۱۰ تا ۱۲ سال اول ژانویه  ۲۰۱۰ سوید
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران و پسران ۱۱ تا ۱۴ سال ۲۰۰۷ اسپانیا
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران ۱۳ سال و کمتر ۲۰۰۷ پرتقال
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران ۱۲ تا ۱۳ سال ۲۰۰۹ نروژ
دولت تمام هزینه را می پردازد دختران و پسران ۱۲ تا ۱۳ سال ۲۰۰۸ ایرلند
دولت ۶۵ درصد هزینه را می پردازد دختران ۱۴ تا ۲۳ سال ۱۱ جولای ۲۰۰۷ فرانسه
دولت ۷۵ درصد هزینه را می پردازد دختران و پسران ۱۰ تا ۱۳ سال ۲۰۰۷ بلژیک
 
 
کد مطلب : ۱۲۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما