۰

سرطان معده بالاترین آمار مرگ و میر در ایران را دارد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۱۷۸
سرطان  معده بالاترین آمار مرگ و میر در ایران را دارد
سالم خبر : دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور، گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است.
 
دکتر پیام آزاده در ارتباط با آخرین آمار سرطان در کشور، اظهارداشت: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مربوط به سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام شده است.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشورها است.

آزاده گفت: با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسئله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد واز طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است،‌ گفت: فاکتورهای خطر و مرگ و میر ناشی از این مسئله نیز بیشتر خواهد شد ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ادامه داد: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان،‌پرتودرمانی و جراحی سرطان در حال به دست آوردن موفقیت‌های زیادی بوده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشورهای توسعه‌یافته نبود.

آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود:  چندین دانشگاه  تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتودرمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده تا با خرید این دستگاه‌ها کمبودها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.

سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ۲۸ لغایت ۳۰ آذر ۹۷ در  هتل المپیک تهران برگزار می شود.
کد مطلب : ۱۱۷۸
نام شما

آدرس ايميل شما