۰

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو خلاف است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۱۰۸
ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو خلاف است
سالم خبر : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ارجاع بیمار به خارج از مرکز درمانی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی خلاف قانون است.
 
یعقوب شیویاری با اشاره به اینکه یکی از توفیقات در طرح تحول سلامت جلوگیری از خروج بیماران از بیمارستان ها برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز است،به خانه ملت گفت: نباید خارج از محدوده مرکز درمانی بیمار را برای تامین دارو و ملزومات پزشکی ارجاع داد، بنابراین وجود چنین مسئله ای قطعا تخلف محسوب شده و باید با آن برخورد کرد.

نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات پزشکی شاید به دلیل کمبود برخی اقلام باشد، افزود: البته برخی اقلام پزشکی موردنیاز بیماران قیمت بالایی داشته و بیمارستان درصورت تهیه آن به شرکت های تجهیزات پزشکی بدهکار می شود، بنابراین به دلیل افزایش مطالبات شرکت های دارویی ممکن است برخی تجهیزات دراختیار بیمار قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر اکثر دانشگاه های علوم پزشکی درپرداخت مطالبات شرکت ها دچار مشکل هستند، تصریح کرد: ضمن اینکه ممکن است برخی از تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه نباشد، بنابراین بیمارستان ها دربرخی شرایط ملزومات پزشکی را به صورت آزاد در اختیار بیمار قرار می دهند؛ اما درطرح تحول سلامت تاکید شد که هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به خارج از مرکز درمانی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را ندارد.

شیویاری با اشاره به اینکه تامین تجهیزات پزشکی از سوی مردم هزینه های بسیاری را به دنبال خواهد داشت، گفت: ریس جمهور در دولت گذشته و این دولت بارها نسبت به حمایت از حوزه سلامت تاکید کرده است، بنابراین با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب در اجرای طرح تحول سلامت نمی توان اقدامی را جهت خلاف قانون انجام داد؛ به طورحتم انجام هرگونه اقدامی خلاف قانون منجر به افزایش مشکلات حوزه سلامت و افزایش نارضایتی های مردمی می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بخش خصوصی تا حد ممکن از بیمارستان ها حمایت می کند، افزود: دولت باید منابع موردنیاز برای اجرای طرح تحول سلامت را به طورکامل دراختیار حوزه سلامت قرار دهد، دراین شرایط است که می توان تجهیزات و دارو را به میزان کافی در اختیار قرار داد؛ درغیر این صورت بعید نیست که شرکت های تجهیزات پزشکی نیز به مرحله ورشکستگی برسند.
کد مطلب : ۱۱۰۸
نام شما

آدرس ايميل شما