۰

قرص ضدکرونای مولنوپیراویر اثربخشی کمی دارد

تاریخ انتشار :
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۱۰۴۴
قرص ضدکرونای مولنوپیراویر اثربخشی کمی دارد
سالم خبر: پژوهش‌های جدید اثربخشی قرص کرونای «مرک» را پایین‌تر از آنچه قبلا اعلام شده بود، نشان داد.

به گزارش سالم خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت مِرک، یکی از غول‌های داروسازی جهان اعلام کرد قرص ضدکرونای این شرکت موسوم به مولنوپیراویر کمتر از آنچه در گذشته برآورد شده بود می‌تواند در برابر کووید ۱۹ موثر باشد.

این شرکت پس از بررسی داده‌های آماری و مطالعات انجام شده گفت قرص مولنوپیراویر به صورت کمتر می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را کاهش دهد.

یافته‌های مطالعه بر روی یک هزار و ۴۳۳ بیمار نشان می‌دهد این قرص تنها ۳۰ درصد در کاهش موارد بستری در بیمارستان و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ موثر است. این درحالی است که در ماه اکتبر شرکت مِرک براساس داده‌های آماری بر روی ۷۷۵ بیمار اعلام کرده بود این قرص می‌تواند ۵۰ درصد در زمینه کاهش مرگ و میر موثر باشد.

هم اکنون تنها داروی شرکت فایزر، غول داروسازی آمریکا دارای درصد تاثیرگذاری بالاتری است. تحقیقات فایزر بر روی یک هزار و ۲۰۰ بیمار نشان می‌دهد قرص ضدکرونای این شرکت موسوم به پاکسلووید (Paxlovid) نزدیک به ۹۰ درصد میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد.

ناکامی شرکت مِرک و کاهش اثربخشی قرص این شرکت باعث سقوط ۳.۵ درصدی ارزش سهام آن شد. شرکت مِرک پیش از بررسی‌های سازمان غذا و داروی آمریکا برای اعطای مجوز اضطراری برای مصرف این دارو اقدام به انتشار اطلاعات جدید در این رابطه کرد.

هم اکنون چندین شرکت بزرگ داروسازی جهان در حال کار بر روی یافتن دارو‌های خوراکی برای درمان کرونا هستند. متخصصان می‌گویند با کشف دارو‌های خوراکی مسیر برای کنترل همه گیری کرونا هموار شده است.
کد مطلب : ۱۱۰۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما