قانون پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری تصویب شد

30 آبان 1400 ساعت 16:04

سالم خبر: معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده از تصویب نهایی قانون پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خبر داد.


سالم خبر: معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده از تصویب نهایی قانون پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خبر داد.

به گزارش سالم خبر، انسیه خزعلی معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اسامی بیمه‌هایی که متعهد به پوشش هزینه‌های ناباروری هستند، ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلاتی همچون بیمه زنان سرپرست خانوار، ایجاد کار پایدار برای زنان عشایر و روستایی و همچنین کمک به زنان شاغل روستایی گفت: به طور کلی اعتبارات روستایی برای بهره مندی تمام روستائیان به‌ویژه زنان روستایی پیش بینی شده است. این اعتبارات در بخش کشاورزی برای رونق روستاها، مهاجرت معکوس جوانان، امکانات و تسهیلات برای ازدواج زوج‌های روستایی به‌خصوص زوجین دهه ۶۰ در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ هم این اعتبارات فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره دورکاری بانوان تصریح کرد: برای خانم‌هایی که باردار هستند و یا فرزند کوچک دارند تلاش کردیم امکان دورکاری فراهم شود. البته برخی مشاغل مثل کادر درمان، آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌ها شاید این امکان را نداشته باشند، اما در مشاغلی که امکان دورکاری وجود دارد انتظار می‌رود که مدیران، همکاری لازم را داشته باشند.

خزعلی در گفتگو با رادیو تهران بیان کرد: دستگاه‌ها موظف هستند گزارشی از تعداد بانوانی که از آیین‌نامه دورکاری استفاده کرده‌اند ارائه کنند. ضمن اینکه درصدد هستیم اصلاحاتی در آیین‌نامه انجام دهیم تا روند اجرایی شدن آن تسهیل شود.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص طرح جوانی جمعیت و زمان اجرای آن در دولت گفت: این طرح در مجلس تصویب‌ و اجرای آن از سوی ریاست جمهوری ابلاغ‌شده است. این قانون نیاز جامعه ما بود و متاسفانه بسیار دیر تصویب شد، زیرا ما زمان کوتاهی برای این برنامه جمعیتی داریم.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وی در خصوص تصویب بیمه درمان ناباروری افزود: در هفته‌های اخیر مراحل نهایی تصویب بیمه درمان ناباروری انجام گرفت و امیدواریم بسیاری از زوج‌های نابارور بتوانند از این بیمه استفاده کنند. البته به‌طور خاص ابلاغ می‌شود که چه بیمه‌هایی پوشش‌دهنده درمان ناباروری خواهند بود. ولی به‌هرحال تمام هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 11010

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/11010/قانون-پوشش-بیمه-ای-هزینه-های-درمان-ناباروری-تصویب

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com