۰
مدیر یک سایت واکسیناسیون خبر داد:

مراجعه‌ی نوبت اولی‌ها برای تزریق واکسن بسیار کم شده است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۱۰۹۰۴
مراجعه‌ی نوبت اولی‌ها برای تزریق واکسن بسیار کم شده است
سالم‌خبر: مدیر یک سایت واکسیناسیون گفت: اطلاع‌رسانی‌ها برای اثرات مثبت واکسن‌ها باید بیشتر از آن چیزی که اکنون وجود دارد، باشد. مراجعه ی نوبت اولی‌ها برای تزریق واکسن خیلی کمتر شده‌ است و عمده کسانی که برای واکسن می‌آیند، نوبت‌دومی‌های سینوفارم هستند. البته سالمندان هم برای تزریق نوبت سوم مراجعه می‌کنند.

 رضا موسی‌نژاد، مدیر سایت واکسیناسیون الزهرا به همشهری گفت: تبلیغات اشتباه علیه واکسن، عامل مهم ترس مردم است. تعداد زیادی از واکسن‌گریزها از عوارض واکسن‌ها می‌ترسند و این مسئله با توجه به بی‌خطربودن واکسن برای واکسینه‌شده‌ها و نبود عوارض قابل رفع است. اما بهتر است به جای اجبار مردم به تزریق واکسن، با افزایش ارائه اطلاعات درست و تأثیرگذار در مقایسه با اخبار منفی و شایعات جلب اعتماد عمومی در جامعه رخ دهد.

وی ادامه داد: ما اینجا مراجعانی داریم که خودشان واکسن نمی‌زنند اما اطرافیانشان را برای واکسیناسیون می‌آورند. در این شرایط سعی می‌کنیم اطلاعات درست را به آنها انتقال دهیم، اما باید این را درنظر گرفت که همه این واکسن‌گریزها به مراکز مراجعه نمی‌کنند و این مسئله باید در سطح وسیع‌تری از جامعه به وسیله رسانه‌ها منعکس شود.
کد مطلب : ۱۰۹۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما