۰
مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

برای تامین برخی داروهای درمان سرطان با مشکل مواجه بودیم

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۱۰۸۲۹
برای تامین برخی داروهای درمان سرطان با مشکل مواجه بودیم
سالم‌خبر: رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره وضعیت فعلی بیماران سرطانی گفت: همه تلاش‌ها در وزارت بهداشت این بوده که در زمینه تامین دارو مشکلی وجود نداشته باشد اگرچه در خصوص تامین داروهای داخلی مشکلی نبوده است اما در صورت توصیه پزشک یا اصرار بیمار مبنی بر مصرف داروهای خارجی خاص، با توجه به تحریم‌ها و مشکلات ارزی با مشکلاتی مواجه بودیم.

شادنوش افزود: در شرایط
فعلی، بخشی از ظرفیت بیمارستان‌ها به درمان موارد دیگری اختصاص داده می‌شوند که امکان ارائه خدمات در محل‌های دیگری نیز وجود دارد.
 
وی در ادامه بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا در وزارت بهداشت تلاش شد که با ایجاد نقاهت‌گاه‌؛ پیگیری ادامه درمان بیماران حاد صورت گیرد اما این امر نیز نیازمند یکسری مراحل قانونی است که باید پیگیری شوند ضمن اینکه برای این موارد نیز باید حمایت‌های مالی  در نظر گرفته شوند و شرایط دیگری
تدوین شود.
 
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت همچنین افزود: شرایط کنونی تجربه جدیدی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. در شرایط بحرانی و حاد استفاده از روش‌های سنتی دشوار است. افتتاح مراکز مراقبت‌های تسکینی برای خدمات به گروه‌هایی از افراد مبتلا به بیماری های مزمن مزمن و طولانی مدت امکان پذیرنیست اما به روش‌های دیگری می‌توان خدمات به آنان ارائه کرد. امیدواریم با زمینه‌سازی‌ها
و حمایت‌های مالی از این موارد بتوانیم ظرفیت‌های بیمارستان‌ها برای شرایط حاد نگه داریم .
 
شادنوش با تاکید بر اینکه بیماران سرطانی باید زحمت کمتری را جهت دریافت خدمت درمانی متحمل شوند، اظهار کرد: باتوجه به سختی‌هایی که بیماران سرطانی متحمل می‌شوند بهتر است که برای دریافت خدمات صدمات کمتری را تحمل کنند به عنوان مثال اینکه مسافت بسیاری را طی کنند یا در ازدحام بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند.
 
 
کد مطلب : ۱۰۸۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما