۰

نگران موج ششم نیستیم

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۰۷۴۸
نگران موج ششم نیستیم
سالم خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رتبه نخست ایران از نظر سرعت واکسیناسیون در دنیا گفت: با این حجم از واکسیناسیون انجام شده دلهره و نگرانی بابت اوج‌گیری موج ششم نداریم.

به گزارش سالم خبر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور تجربی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مردم، جوانان، دانشجویان، بسیجیان، هلال احمر و... که در ۲ ماه اخیر در زمینه واکسیناسیون انقلابی به پا کرده و رتبه ایران در سرعت واکسیناسیون را به جایگاه نخست دنیا رسانده‌اند، تشکر می‌کنم. با این شوری که از جوانان مشاهده کردم، به یاد دوران دفاع مقدس می‌افتم. شوری که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، در این نسل نیز به چشم می‌خورد.

وی افزود: شب گذشته در استان فارس حضور داشتم و شاهد بودم در ساعات پایانی شب، جوانان بدون هیچ چشم‌داشتی واکسیناسیون را انجام می‌دادند. خوشبختانه با حجم بالای واکسیناسیون صورت گرفته احتمالا امشب میزان تزریق واکسن در عرض ۲ ماه به مرز ۷۰ میلیون دوز برسد. در یک هفته هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دوز، یعنی به اندازه کل کشورهای همسایه، واکسن تزریق کردیم. همچنین در عرض ۲ ماه ۶۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده که این یک کار انقلابی به حساب می‌آید. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعات علمی در دنیا نشان داده واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر موثر است. منتها یک تصور غلط میان برخی از مردم وجود دارد که فکر می‌کنند تزریق واکسن به معنای تمام شدن کروناست. واکسیناسیون یک قدرت دفاعی در بدن انسان ایجاد می‌کند؛ همانطور که  در جبهه جنگ برای دفاع از حملات دشمن خاک‌ریز می‌زنند. این ویروس در دنیا کماکان فعالیت دارد و به این زودی‌ها هم از بین نمی‌رود؛ بنابراین ویروس کرونا تهاجم خود را انجام می‌دهد و این قدرت دفاعی ماست که باید افزایش یابد تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم که از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم نگرانی زیادی برای موج بعدی نداشته باشیم. برای موج ششم تمهیدات لازم انجام گرفته و بیمارستان‌ها در حال آماده باش قرار دارند. پرسنل، پزشکان، پرستاران و کمیته‌های علمی ما نیز در حال آمادگی هستند اما در مجموع و با تجربیاتی که از قبل داشته‌ایم، نگرانی بابت درمان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند، زحمات ما نتیجه نخواهد داد. از مردم تقاضا دارم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا موج بعدی از موج پنجم سبک‌تر باشد. هدف اصلی ما کاهش میزان مرگ‌ومیر است. ثابت شده که واکسیناسیون میزان مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد. در صورت واکسیناسیون اگر ابتلا به بیماری هم باشد، قدرت دفاعی بدن با آن مقابله می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ورود واکسن به کشور تصریح کرد: به لحاظ ورود واکسن به کشور هیچ مشکلی نداریم. تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیون دوز تزریق شده و حدود ۱۱۰ میلیون دوز واکسن نیز به کشور وارد شده است. در ۲ هفته آینده هم حدود ۳۰ میلیون دوز دیگر وارد کشور خواهد شد. با توجه به کاهش سن تزریق واکسن تا ۱۲ سال و برآوردهای صورت گرفته، واکسن به میزان فراوان و برای هر ۲ دوز موجود است. یکی از دلگرمی‌های بزرگ ما تولید داخل است که در حال شتاب‌گیری است و در آینده می‌تواند نیازهای بعدی را تامین کند.
کد مطلب : ۱۰۷۴۸
نام شما

آدرس ايميل شما