۰

۸۰ درصد بستری شدگان فعلی آی سی یو واکسن نزده اند

تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۰۷۴۳
۸۰ درصد بستری شدگان فعلی آی سی یو واکسن نزده اند
سالم خبر: ۸۰ درصد بیمارانی که در حال حاضر در آی سی یو بستری هستند تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند.

به گزارش سالم خبر، مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه سویه دلتا بدترین سویه کرونا تا امروز بوده است بیان کرد: اگر الان می‌بینیم عزیزان ما در عرصه‌های مختلف پزشکی، پرستاری و کادر درمان مرگ و میر شان در برابر بیماری کرونا کمتر شده به دلیل این است که مدیون واکسن هستیم.

وی افزود: همین وضعیت را باید به جامعه تعمیم دهیم، ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در آی‌سی‌یو‌های کشور به دلیل بیماری کرونا بستری هستند، اگر روند واکسیناسیون ادامه پیدا کند و موارد جدید بیماری کم شود و‌ آی سی یو‌ها خالی‌تر شوند می‌توانیم به وضعیت متعادلی برسیم.

مردانی با اشاره به اینکه تجربه موفقی انگلیس در این قضیه داشته است با اینکه موارد جدید بیماری زیاد است، ولی مرگ و میر آن‌ها کم شده است و ما هم باید در این جهت حرکت کنیم ادامه داد: عزیزانی که بر علیه واکسیناسیون در کشور صحبت می‌کنند احتمالاً چشمانشان را بستند و یا اعتقادات دیگری دارند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه بیمارانی که در بخش آی سی یو بستری هستند عمدتا ۸۰ درصد آن‌ها افرادی هستند که واکسن تا به حال نزدند گفت: در وزارت بهداشت در مرکز مدیریت بیماری‌ها کمیته‌ای فعالی وجود دارد که کلیه مرگ و میر ناشی از واکسن در آنجا تجزیه و تحلیل می‌شود و پرونده‌ها مود بررسی قرار می‌گیرد و گزارشات مربوطه در کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های عادی سازی زندگی مردم این است که پوشش واکسیناسیون را به حد اعلا برسانیم اظهار کرد: یکی از دارو‌هایی که در درمان بیماران کرونایی به نحوه بسیار چشمگیری استفاده می‌شود کورتون است، دگزامتازون از جمله این دارو‌ها است و بیماری که کرونا می‌گیرد در مرحله شدید گاهی دو تا سه هفته ممکن است کورتن دریافت کند.

مردانی با اشاره به اینکه در طول عمر طبابت بنده این تعداد مریض مبتلا به قارچ سیاه ندیده بودم افزود: در یک روز گاهی ۱۰ الی ۱۲ بیمار مبتلا به قارچ سفید دیده می‌شود، باید در کم کردن عوارض قارچ سیاه به صورت موثر عمل کنیم.

او با بیان اینکه در دو سال گذشته وضعیت بسیار آرامی از نظر ابتلا به آنفلوانزا در کشور داشتیم گفت: آمار‌هایی که در دنیا وجود دارد موید همین وضعیت است، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی دست توانست موارد ابتلا به آنفلوانزا را به نحوه چشمگیری در دنیا کاهش داد، خیلی از موارد آنفلوانزا بدون علامت است.


 
کد مطلب : ۱۰۷۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما