۰

فایزر آمریکا داروهای ترک سیگار خود را به دلیل سرطان‌زا بودن فراخواند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۱۰۵۸۰
فایزر آمریکا داروهای ترک سیگار خود را به دلیل سرطان‌زا بودن فراخواند
سالم خبر: شرکت آمریکایی فایزر تمام داروهای ترک سیگار خود را تحت برند چانتیکس Chantix به علت دارا بودن سطوح بالای مواد سرطان‌زا به نام نیتروزامین فراخواند.

به گزارش سالم خبر از شبکه خبری ان بی‌سی نیوز، شرکت آمریکایی فایزر به طور داوطلبانه تمام داروهای ترک سیگار خود را تحت برند چانتیکس Chantix به علت دارا بودن سطوح بالای مواد سرطان‌زا به نام نیتروزامین فراخواند.

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA روز پنجشنبه اعلام کرد که این فراخوان برای همه قرص‌های 0.5 میلی گرم و 1 میلی گرم وارنیکلین است.

به گفته این سازمان، مصرف طولانی مدت این دارو می‌تواند منجر به «افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان شود، اما هیچ خطری فوری برای بیماران مصرف کننده این دارو وجود ندارد».

به همین دلیل، سازمان FDA روز جمعه گفت که بیمارانی که داروی یاد شده را مصرف می‌کنند «باید به مصرف داروهای فعلی خود ادامه دهند تا زمانی که داروساز آن‌ها یک جایگزین ارائه دهد یا پزشک آن‌ها درمان متفاوتی را تجویز کند».

سازمان غذا و داروی آمریکا افزود: فواید ترک سیگار برای سلامتی بیشتر از خطر سرطان ناشی از نیتروزامین در وارنیکلین است.

فایزر در ابتدا توزیع این دارو را در ماه ژوئن متوقف کرد و تا کنون تعداد زیادی از این دارو را فراخوانده است. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که توقف توزیع با احتیاط فراوان انجام شد و منتظر آزمایش‌های بیشتر است. سپس فایزر فراخوان را به تعداد بیشتری از داروهای ترک سیگار در ماه اوت افزایش داد.

چانتیکس Chantix در مه 2006 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی ترک سیگار برای بزرگسالان بالای 18 سال تأیید شد و معمولاً به مدت 12 تا 24 هفته استفاده می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۵۸۰
نام شما

آدرس ايميل شما