مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

روند کاهشی کرونا نباید فریب‌مان بدهد

23 شهريور 1400 ساعت 14:18

سالم‌خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس همچنان حالتی شکننده را دارد و روند کاهشی آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نباید موجب فریب جامعه و کاهش سطح حساسیت‌ها نسبت به آن شود.


سالم‌خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس همچنان حالتی شکننده را دارد و روند کاهشی آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری نباید موجب فریب جامعه و کاهش سطح حساسیت‌ها نسبت به آن شود.

مهرزاد لطفی که صبح سه‌شنبه ۲۳ شهریور در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری کروناویروس علوم پزشکی شیراز، سخن می‌گفت، با یادآوری اینکه طی شبانه روز گذشته با افزایش شمار بیماران جدید بستری شده در بیمارستان‌های فارس مواجه بودیم، گفت: طی شبانه روز گذشته ۴۲۵ بیمار مثبت یا دارای علائم، در بیمارستان‌های فارس بستری شدند، حال آنکه این تعداد در روز قبل از آن ۳۰۹ نفر بود.

لطفی با اشاره به ضرورت تداوم رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: شرایط شیوع این بیماری در استان فارس همچنان شکننده است و ضرورت دارد که شهروندان نسبت به رعایت کامل و دقیق مسائل بهداشتی، دقت نظر داشته و با حساسیت کامل، مواردی نظیر فاصله اجتماعی، ماسک و ... رعایت کنند.

این مقام مسئول در استان فارس، با تاکید بر اینکه دریافت واکسن به معنای مصونیت قطعی در برابر کرونا نیست، افزود: در شرایط کنونی با افزایش سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، یکی از نگرانی ها، بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن است.

وی با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان و اعلام خیز آهسته موارد ابتلا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان طی چند روز اخیر، شکست زنجیره های انتقال این بیماری را علاوه بر دریافت واکسن و گسترش ایمنی عمومی در جامعه، نیازمند پایبندی جدی تمامی افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست که با تلاش مسوولان اجرایی و همراهی مردم ممکن می شود.

لطفی با اشاره به گذشت حدود ۱۹ ماه از آغاز این اپیدمی و گسترش آگاهی‌های علمی بین المللی در این زمینه، افزود: یافته های جدید و آگاهی بیشتر نسبت به خصوصیات این ویروس و چرخش آن در جامعه، همچنان ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، وجود تهویه مناسب در محیط و پرهیز از تجمعات را یادآور می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بررسی آخرین وضعیت بیماری در شهرستان های استان، پیگیری برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا در برخی مناطق استان را در دستور کار مسوولان دانشگاه و مسوولان شهرستان ها قرار داد.

لطفی هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: قطع زنجیره های انتقال بیماری در استان تنها با همدلی و مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی میسر می شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین در این نشست روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی و روند واکسیناسیون در استان و راهکارهای سرعت بخشیدن به روند انجام این فرآیند را پیگیری کرد.


کد مطلب: 10541

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/10541/روند-کاهشی-کرونا-نباید-فریب-مان-بدهد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com