۰

موثرترین واکسن کدام است؟

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۱۰۵۳۰
موثرترین واکسن کدام است؟
سالم خبر: جدیدترین مطالعات پزشکی از افزایش ۱۱ برابری احتمال مرگ و میر، ۱۰ برابری احتمال بستری و ۵ برابری احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند خبر دادند.

به گزارش سالم خبر به نقل از ان‌پی‌آر، تحقیقات جدید نشان داد افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند ۱۱ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از کووید-۱۹ هستند.

بر اساس این تحقیقات همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد واکسیناسیون، محافظت قوی و مناسبی را در برابر نوع دلتای کرونا ایجاد می‌کند.

جدیدترین مطالعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز نشان داده افراد واکسینه شده تقریبا ۵ برابر کمتر احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

این مطالعات که در مورد افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند انجام شده همچنین نشان داد که احتمال بستری شدن نیز در این افراد ۱۰ برابر کمتر است.

این مطالعات که با جامعه آماری قابل توجهی، ۶۰۰ هزار آمریکایی، انجام شده تایید کرد که اثربخشی واکسن‌ها در برابر شیوع نوع دلتا کاهش می‌یابد.

دانشمندان در توضیح این اتفاق گفتند زمان باعث کاهش مصونیت می‌شود. علاوه بر این، این نوع از کرونا در فرار از سیستم ایمنی بهتر عمل می‌کند.

مطالعه دیگری نیز نشان داده که واکسن مدرنا نسبت به دو واکسن دیگری که در ایالات متحده موجود است، مدرنا، فایزر و جانسون، بیشترین اثربخشی را دارد.

تاثیر واکسن مدرنا، فارغ از سن و سال، به میزان قابل توجهی بیشتر و معادل ۹۵ است. فایزر و جانسون به ترتیب به ترتیب ۸۰ و ۶۰ درصد اثرگذاری دارند.

تا کنون ۵۴ درصد از آمریکاییان واجد شرایط، ۱۲ سال و بالاتر به طور کامل واکسینه شده‌اند. 
کد مطلب : ۱۰۵۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما