آیا 400 هزار ویال رمدسیویر هندی ترخیص شده از گمرک فاسد بودند؟

15 شهريور 1400 ساعت 15:32

سالم‌خبر: 400 هزار ویال محموله  ۱۳ تنی داروی رمدسیویر تولید شده در یک شرکت هندی با وجود عدم تأیید یکی از مراجع ذی صلاح ترخیص شده‌ است.


سالم‌خبر: 400 هزار ویال محموله  ۱۳ تنی داروی رمدسیویر تولید شده در یک شرکت هندی با وجود عدم تأیید یکی از مراجع ذی صلاح ترخیص شده‌ است.

براساس اسناد به دست آمده ماجرای عجیب ترخیص رمدیسیور از شرکت مذکور از این قرار است که چهارم مرداد ماه سال جاری اداره بازرسی فنی دارو نامه‌ای با موضوع جلوگیری از واردات دارو از یک شرکت هندی به علت سوابق شکایات و ریکال داروها به اداره کل امور دارو و مواد تحت کنترل ارایه می‌دهد و در خواست دارد که تمام داروهای وارداتی از این شرکت هندی ترخیص نشود و در این نامه آمده است که نظر به وجود موارد متعدد شکایت و ریکال از داروهای مختلف تولیدی یک شرکت در هند در سال‌های گذشته به دلایلی مانند وجود رسوب، وجود ذرات خارجی، وجود حشره در ویال تزریقی و تغییر رنگ و شکل دارو بنابراین جلوی واردات داروهای این شرکت گرفته شود.    

اما دو روز بعد از تاریخ این نامه یعنی ششم مرداد ماه، نامه‌ای از سوی سازمان غذا و دارو به گمرگ فرودگاه امام ارسال می شود مبنی بر اینکه دقیقا رمدیسیورهای همین شرکت هندی ترخیص شود. 

با توجه به اسناد رسیده درباره ماجرای ترخیص برخی از اقلام دارویی موثر در درمان کرونا که گویا استانداردهای ترخیص را نداشتند و طبق نظر مرجع ذیصلاح، فاسد و غیر قابل استفاده عنوان شده‌اند، به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی باید ورود کرده و ابعاد ماجرا را برای افکار عمومی روشن کنند./ ایلنا
 


کد مطلب: 10486

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/10486/آیا-400-هزار-ویال-رمدسیویر-هندی-ترخیص-شده-گمرک-فاسد-بودند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com