۰

عوامل خطر آفرین در افزایش ابتلا به آلزایمر شناسایی شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۰۴۵
عوامل خطر آفرین در افزایش ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
سالم خبر: یکی از بیماری های بسیار نگران کننده و آسیب رسان در  این روزها، بیماری زوال عقل یا آلزایمر است که بسیاری ازسالمندان دنیا را درگیرخود کرده است ضمن آنکه ابتلای یک فرد از خانوانده موجب کاهش کارآیی افراد  خانواده فرد سالمند در محیط کارشان شده است و از این جهت اثری منفی روی اقتصاد دنیا داشته است.

به گزارش سالم خبر تاکنون دارویی برای کنترل این بیماری کشف نشده است و تحقیقات و سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه هم راه به جایی نبرده است و شرکت های داروسازی یکی پس از دیگری شکست خود در این زمینه را اعلام می کنند .
 
چه بسا بسیاری از شرکت های داروسازی در سال ۲۰۱۷ تحقیق در زمینه  کشف داروی این بیماری را متوقف کردند. اما مطالعات در مورد ایجاد این بیماری و چگونگی توسعه آن در بدن بیمار ادامه دارد زیرا هم اکنون مقابله با ایجاد یک بیماری می تواند روش موثرتری در مواجهه با آلزایمر باشد.
 
به گزارش مرکز مطالعات داروی دانشگاه بوستون،خطر ابتلای افراد به زوال عقل در سالمندی به شرایط زندگی آنها در سال های جوانی و میانسالی بستگی زیادی دارد. در واقع سبک زندگی افراد است که نشان می دهد در طول زندگی خود به کدام بیماری ها مبتلا می شوند  و از کدام یک از بیماریها دور خواهند بود.
 
دکتر رودا او یکی ازپژوهشگران این پروژه می گوید: ما برای اینکه ویژگی های افرادی که شانس ابتلا به این بیماری را دارند، را مورد مطالعه قرار دهیم، اقدام به مطالعه  سبک زندگی افراد بیمار از سال ۱۹۷۹ تا سال ۱۹۸۳ میلادی کردیم. در واقع افرادی که در سال ۲۰۱۰ به بیماری آلزایمر مبتلا شده است و در این سال بالغ بر ۷۰ سال داشتند، در سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ میلادی سبک زندگی خاصی را تجربه کرده بودند که همین سبک از زندگی شانس بیماری آنان را بیشتر کرده است.
 
مطالعات ما نشان داد با افزایش سن، احتمال ابتلا به زوال عقل در افراد افزایش پیدا می کند. وضعیت تاهل هم تاثیر زیادی در ابتلا به این بیماری دارد. افراد مطلقه و افراد بیوه بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند. از سوی  دیگر هرچه  شاخص توده بدنی افراد پایین تر باشد و وزن کمتری داشته باشند  و هر چه در سنین میانسالی ساعات خواب کوتاه تری داشته باشند، شانس ابتلا به بیماری زوال عقل در آنها کمتر است.
 
مطالعات نشان می دهد ساعات خواب طولانی افراد باعث می شود تا کارایی مغز آنها به تدریج از بین برود  و در سنین بالا احتمال ابتلا به بیماری زوال عقل در آنها افزایش پیدا کند که خطری بسیار جدی است.
 
این پژوهشگر با اشاره به این مطلب که هنوز دارویی برای مقابله با بیماری زوال عقل  کشف نشده است ، گفت: از آنجا که هنوز  دارویی برای این بیماری شناسایی نشده است ، بهترین راه مقابله با بیماری  شناخت عواملی است که ریسک ابتلا به بیماری را بیشتر می کند. شناخت این عوامل خطر آفرین و دوری از آنها باعث می شود تا شانس ابتلا به این بیماری در ما کمتر شود.
 
این بیماری که باعث وابسته شدن فرد بیمار به افراد خانواده و در مراحل حاد ضرورت نگهداری آنها در مراکز نگهداری از سالمندان می شود را  می توان یک نگرانی بزرگ برای جامعه امروز دانست .  افزایش متوسط سن  مردم  در دنیا و کاهش نرخ رشد جمعیت که باعث شده است سهم سالمندان در اغلب کشورهای صنعتی افزایش یابد باعث شده است تا مقابله با این بیماری به یک ضرورت تبدیل شود. ضرورتی که جامعه را از بحران های بزرگ سلامتی دور نگه می دارد.
 
کد مطلب : ۱۰۴۵
برچسب ها
آلزایمر
نام شما

آدرس ايميل شما