۰
سفیر ژاپن در ایران:

دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن در ۲ روز آینده وارد تهران می‌شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۰۲۰۴
دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن در ۲ روز آینده وارد تهران می‌شود
سالم خبر: در ۲ روز آینده محموله دوم واکسن اهدایی دولت ژاپن وارد تهران می‌شود.

به گزارش سالم خبر، آیکاوا کازوتوشی (AIKAWA KAZUTSHI) سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در نیاوران تهران در جمع خبرنگاران افزود: هفته گذشته محموله اول واکسن اهدایی ژاپن به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ دز  در تهران تحویل مقامات ذیربط داده شد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که در ۲ روز آینده هم بقیه واکسن های اهدایی ژاپن در قالب محموله دوم وارد تهران شود که درمجموع سه میلیون دز واکسن کرونا دولت توکیو به ایران اهدا می کند.

دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن در ۲ روز آینده وارد تهران می‌شود

سفیر ژاپن در ایران یادآور شد: امروز در یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا حضور یافتم و مشاهده کردم که واکسن اهدایی دولت ژاپن به شهروندان ایرانی تزریق می شود.  

کازوتوشی تاکید کرد: مبارزه با ویروس کرونا موضوع اضطراری جامعه جهانی است و همه باید برای کنترل بیماری به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش ایرنا، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران  امروز از روند تزریق واکسن اهدا شده دولت ژاپن به ایران بازدید کردند.

نخستین محموله از واکسن‌های ساخت ژاپن شامل «یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۷۰» دُز واکسن، روز جمعه یکم مرداد ۱۴۰۰  از طریق سازمان ملل به وزارت بهداشت ایران تحویل شد.

ژاپن قرار است در مجموع سه میلیون دز واکسن به ایران اهدا کند. این مجموعه، بخشی از ۱۱ میلیون دُز واکسن اهدایی توکیو به کشورهای مختلف جهان است که در چارچوب برنامه کوواکس ارایه می شود.

سفارت ژاپن در تهران در پیامی ابراز امیدواری کرد که همکاری دولت آن کشور و سازمان ملل، بتواند گامی مثبت برای افزایش مقاومت در برابر کرونا در میان کشورهای آسیا و اقیانوسیه باشد.

 
 
 
کد مطلب : ۱۰۲۰۴
برچسب ها
سفیر ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما