۰
محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام:

تمام کارها مثل ساعت در حال انجام است

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۱۰۱۳۷
تمام کارها مثل ساعت در حال انجام است
سالم‌خبر: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام که از او به عنوان معاون اول ریاست‌جمهوری دولت آینده نام برده می‌شود بروز هرگونه مشکل در خط تولید واکسن برکت را تکذیب کرده و اعلام کرد: هیچ‌گونه مشکلی در خط تولید واکسن کوو ایران برکت نداریم و هر گونه اختلال در خط تولید واکسن ایرانی را تکذیب می‌کنیم.

محمد مخبر در پاسخ به مشکل خط تولید واکسن کوو ایران برکت گفت: چرا اصرار هست که بگوییم در خط تولید واکسن مشکل وجود دارد یا با کمبود مواد اولیه مواجه شدیم؟ ما قرار بود با دریافت مجوز تولید واکسن در فروردین یا اردیبهشت ماه، از خرداد ماه تولید آغاز کنیم،
اما زمانی که مجوز را ندادند نمی‌توانیم واکسن را تولید و ذخیره کنیم.

وی گفت: با این حال از زمان صدور مجوز تا کنون بیش از ۳ میلیون دوز واکسن تولید کردیم و در دو روز آینده ۲۰۰ هزار دوز دیگر تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم. آخر هفته نیز تقریبا ۷۰۰ هزار دوز دیگر تحویل می‌دهیم.

او گفت: یک مطلبی در ذهن مردم شکل گرفته که ما چگونه می‌توانیم ۵۰ میلیون دوز واکسن تا آخر شهریور تحویل دهیم. ما قرار است ۳ خط تولید برای واکسن کوو برکت ایجاد کنیم. خط یک با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز راه اندازی شده و واکسن‌های تولیدی آن تحویل وزارت بهداشت داده
می‌شود. خط ۲ هم با تلاش متخصصان راه اندازی شده و در مرحله تست است. خط تولید دوم در هفته اول مرداد شروع به کار می‌کند و ظرفیت تولید ۲ میلیون دز در هفته را دارد.

مخبر افزود: خط تولید سوم نیز در پایان مرداد راه اندازی می‌شود و می‌تواند به صورت هفتگی ۶ میلیون دز تولید می‌کند که اگر این واکسن‌های تولیدی ۳ خط تولید را با هم جمع کنیم، تا آخر شهریور بیش از ۵۰‌ میلیون دوز واکسن تولید می‌شود.

او درباره حواشی و کمبود مواد اولیه گفت: ما تا الان هیچ گونه مشکلی در خط تولید واکسن کوو برکت نداشته ایم و هر گونه اختلال در خط تولید واکسن
ایرانی را تکذیب می‌کنیم. تمامی اخبار در کمبود مواد اولیه نیز کذب است و تمامی کارها روی برنامه‌ریزی دقیق مانند ساعت در حال انجام است.
 
مخبر درباره مقاله علمی و فرآیند تولید واکسن برکت گفت: یک تیم ۲۰ نفره از دانشمندان کشور در حال مستند کردن و تهیه مقاله‌های تولید واکسن هستند. مقاله اول درباره تست حیوانی واکسن کوو ایران برکت منتشر شده است. مقاله‌ تست کارآزمایی بالینی فاز یک و دو هم به زودی منتشر می‌شود. در نهایت نیز مقاله مربوط به کارآزمایی‌های بالینی فاز یک دو و سه ظرف سه ماه آینده آماده و در مجلات علمی بین المللی چاپ شود.
کد مطلب : ۱۰۱۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما