۰
جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

مراکز واکسیناسیون بدون منابع و امکانات تا حدی توان تحمل دارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۰۱۳۴
مراکز واکسیناسیون بدون منابع و امکانات تا حدی توان تحمل دارند
سالم‌خبر: با کاهش یافتن سن گروه‌های واجدین شرایط برای واکسیناسیون کرونا تعداد آنان در ترکیب سنی 45 تا 49 و 50 تا 54 بسیار افزایش خواهد یافت و به میزان بیشتری از واکسن نیاز خواهیم داشت.

جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با سالم‌خبر درباره تدابیر درنظر گرفته شده برای سالمندانی که توانایی خروج از منزل را به منظور دریافت واکسن کرونا ندارند، گفت: به دلیل عوارض پس از تزریق واکسن که بسیار نادر است اما غیرممکن هم نیست این امکان وجود ندارد که فردی از کادر درمان به منزل سالمندان مراجعه کرده و به آنان واکسن تزریق کند. اگر قرار باشد چنین اتفاقی به خصوص در تهران
رخ دهد و فردی برای تزریق واکسن به منزل مراجعه کند باید تیم اورژانس و پزشک نیز حضور داشته باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: درحال حاضر این امکان به ویژه در شهر تهران وجود ندارد که افراد در منزل واکسن را دریافت کنند در برخی از شهرستان‌ها که امکانات مربوطه وجود دارد تزریق واکسن در منزل نیز انجام می‌شود.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در همه شهرها همچنان واکسیناسیون خودرویی نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از پایگاه‌ها به صورت خودرویی هستند و سالمندان در داخل خودرو بدون آنکه پیاده شوند واکسن دریافت می‌کنند. اینکه گفته می‌شود مراکز خودرویی در
تهران جمع‌آوری شده به هیچ عنوان صحت ندارد و مراکز خودرویی همچنان در حال فعالیت هستند.
 
تبریزی همچنین افزود: تعداد افراد در سنین پایین‌ برای واکسیناسیون بیشتر است هرچه به سنین پایین‌تر در تزریق واکسن می‌رسیم تعداد جمعیت مشمول واکسن و واجد شرایط افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال تعداد افراد از ۵۰ تا ۵۴ سال یا ۴۵ تا ۴۹ سال تعدادشان بیشتر است براین اساس تعداد پایگاه‌ها متناسب با جمعیت و گروه سنی نیز در حال افزایش است ضمن اینکه در آینده‌ای نزدیک به تیم‌های تزریق واکسن نیز افرادی افزوده خواهند شد .
 
وی با بیان اینکه مشکلات مالی از سال گذشته وجود دارد، تصریح کرد: حوزه
بهداشت با مشکلات مالی از سال گذشته مواجه است و امیدواریم سازمان برنامه بودجه از این حوزه حمایت کند آن هم در شرایطی که پرسنل حوزه سلامت با تمام توان خود در حال فعالیت هستند لازم است نگاه ویژه‌ای به این افراد بشود.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر پرسنل بهداشتی علاوه بر فعالیت‌ها، مراقبت‌ها و درمان‌ روزانه بیماران یکسری فعالیت‌هایی نظیر بیماریابی کووید ۱۹ را نیز دنبال می‌کنند ضمن اینکه تیم‌های رهگیری به منازل مراجعه کرده و از افراد تماس نزدیک تست می‌گیرند.
 
تبریزی درباره محدودیت منابع در کنترل بیماران کرونا خاطرنشان کرد:
امروزه پرسنل بهداشتی فشار بسیاری را متحمل می‌شوند ضمن اینکه با محدودیت منابع مالی، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات نیز مواجه هستند امید است که به این افراد نگاه ویژه‌ای شود و مطالبات و حق الزحمه آنان نیز پرداخت شود.
 
وی در واکنش به هشدار زالی درباره تعطیلی مراکز تزریق واکسن بیان کرد: مراکز تزریق واکسن به هیچ وجه تعطیل نخواهند شد؛ هشدار دکتر زالی از آن جهت بوده که افراد بدون منابع و امکانات تا حدی توان تحمل دارند و از جایی به بعد امکان ادامه دادن نیز وجود ندارد هشدار خطر تعطیلی مراکز تزریق واکسن برای توجه بیشتر به افرادی بوده است که هیچ گاه مورد توجه نبوده‌اند .
 
کد مطلب : ۱۰۱۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما