۰
با کرم ضد آفتاب وارد سالن های زیبایی شوید

ژل های مانیکور سرطان زا هستند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۱۰۱۲
ژل های مانیکور سرطان زا هستند
سالم خبر: براساس آخرین اظهارات متخصصین پوست ، ژل مورد استفاده در مانیکور می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

به گزارش سالم خبر از دیلی میل ژل مانیکور از جمله مواد پوششی است که به عنوان محافظ برای ناخن ها استفاده و پس از آن ناخن ها توسط سوهان شکل داده می شود. پس از این مرحله دست ها زیر نور UV قرار می گیرد. در فرآیند قرار گرفتن ژل زیر نور ماورا بنفش که چهار برابر نورخورشید قوی تر است محققان تاکید می کنند که این عامل احتمال خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

آکادمی پوست و موی آمریکا مکرر به سالن های زیبایی هشدار داده است که اگرچه مدت استفاده از لامپ ها UV  در مانیکور کوتاه است اما اشعه های ماوراء بنفش چهار برابر قوی تر از خورشید هستند که می تواند معضلات طولانی مدت داشته باشد.

ابتلای یک دختر 20 ساله ی آمریکایی به بیماری ملانوما با پیگیری های پزشک او برای یافتن دلیل ابتلایش حضور پیاپی او در سالن های زیبایی برای ترمیم ناخن هایش بوده است.

کارولین جیکوب ، مدیر گروه جراحی زیبایی و شیمیایی شیکاگو می گوید: اگرچه ممکن است سابقه خانوادگی به ملانوما نیز یکی از دلایل ابتلا باشد اما باید در هنگام استفاده از ژل مانیکور مراقب باشیم.. او  نیز اشاره می کند که برنزه شدن در سولاریم، استفاده از لامپ UV و برنزه شدن در فضای بازهم می تواند موجب پیری پوست و ایجاد سرطان شود.

اما سوال اینجاست که با این وجود باید خدمات مانیکور در سالن های زیبایی تعطیل شود پاسخ این است که نه کاملا.

به گفته دکتر جیکوب، در طول حضور در سالن های زیبایی ، استفاده از کرم ضد آفتاب با ترکیب دی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای پوشش کامل  پوست و همچنین استفاده ازدستکش نوصیه می شود. از آنجایی که همه سالن ها این گزینه ها را به شما ارائه نمی دهند، خودتان این کار ها انجام دهید. شما نیز می توانید از کرم های ضد آفتاب با UPF 50 + استفاده کنید.
 
کد مطلب : ۱۰۱۲
نام شما

آدرس ايميل شما