۰
نتایج یک نظرسنجی در کشور نشان داد:

استقبال 73 درصد مردم ایران از تزریق واکسن

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۰۱۰۰
استقبال 73 درصد مردم ایران از تزریق واکسن
سالم‌خبر: نتایج یک پیمایش کشوری درباره دیدگاه مردم نسبت به کرونا نشان داد که ۷۳ درصد از پاسخگویان تمایل به تزریق واکسن کرونا دارند.

نتایج یک نظرسنجی درباره دیدگاه مردم ایران به کرونا نشان داده است که 63.2 درصد پاسخگویان اخبار مرتبط به ویروس کرونا را از طریق رادیو و تلویزیون ایران پیگیری می‌کنند. 21.1 درصد پاسخگویان نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی پیگیر اخبار کرونا هستند.

بر اساس این نظرسنجی، شست وشوی دست‌ها (با 92.6 درصد) دست ندادن و روبوسی نکردن (با 88.5 درصد)، استفاده از ماسک و دستکش
(با 87.2 درصد)، شست و شو و ضد عفونی کردن وسایل خریداری شده از بیرون (با 70.3 درصد) توسط پاسخگویان رعایت می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: 80.9 درصد پاسخگویان با عدم بازگشایی سینماها، سالن‌های کنسرت و سالن تئاتر ، 74.7 درصد پاسخگویان با عدم بازگشایی مساجد و هیئت‌های مذهبی، 72.5 درصد با عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‎ها، 66.8 درصد با ندادن مجوز برای رفتن به شهر دیگر و 64.7 درصد با قرنطینه کلی و تعطیلی کامل همه اصناف (به جز مواد غذایی) به مدت دو هفته موافق هستند.

در این نظرسنجی همچنین درباره واکسن کرونا نیز از افراد
سؤال شده است که بر این اساس، 32.7 درصد از افراد واردکردن واکسن خارجی با سرعت بیشتر را، اقدامی موثر برای کاهش شیوع کرونا می‌دانند. درحالی‌که 29.5 درصد پاسخگویان براین باورند باید تلاش بیشتری برای به بهره برداری رسیدن واکسن داخلی صورت پذیرد.

73.3 درصد از پاسخگویان تمایل به تزریق واکسن کرونا دارند. 29.9 درصد افراد پاسخگو ترجیح می‌دهند از واکسن ایرانی استفاده کنند. در مقابل 24.1 درصد افراد تمایل به استفاده از واکسن ساخت خارج از کشور را داشته‌اند.

20 درصد پاسخگویان، زمان به بهره برداری رسیدن واکسن داخلی
را تا پایان خرداد پیش بینی کرده‌اند. 16 درصد تابستان، 9.3 درصد پاییز و 14.6 درصد زمستان را به عنوان زمان بهره برداری واکسن ایرانی اعلام کرده‌اند. 38.5 درصد از پاسخگویان بر اثربخشی واکسن کرونای ایرانی امیدوار و خوش‌بین هستند.

13.6 درصد تابستان و 11.1 درصد از پاسخگویان پاییز و 26.7 درصد زمستان را به عنوان زمان واکسیناسیون عمومی پیش بینی کرده‌‎اند.

38.3 درصد از پاسخگویان توزیع واکسن در جامعه را عادلانه نمی‎دانند و 83.8 درصد از پاسخگویان مخالف دریافت هزینه برای تزریق واکسن کرونا هستند.
 
کد مطلب : ۱۰۱۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما