۰
۱

داد تظلم خواهی ما همیشه به در بسته خورده است

محمد باقر ضیاء رییس انجمن داروسازان کشور
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۷۷۴
داد تظلم خواهی ما همیشه به در بسته خورده است
سالم خبر: رییس انجمن داروسازان کشور در واکنش به فعالیت های رو به رشد و فراقانونی برخی داروخانه ها در حالی که پروانه تاسیس آنان هنوز زیر سوال است، اظهار داشت : انجمن داروسازان کشور سالهاست این مساله را پیگیری می کند و برای احقاق حقوق بخش خصوصی به هر کجا که لازم بوده شکایت برده ایم اما داد تظلم خواهی ما همیشه به در بسته خورده است.

محمد باقر ضیاء با بیان این مطلب و در واکنش به انتقادهایی که به نحوه موضع گیری این انجمن نسبت به این مساله وجود دارد به سالم خبر گفت: آرشیو انجمن داروسازان نشان می دهد که مدیران این انجمن سال هاست که این مساله را پیگیری می کنند و شکایت نیز کرده اند اما این پیگیری ها هیچگاه به نتیجه نرسیده است.

وی در حالی این بحث را مطرح می کند که اغلب نمایندگان مجلس در گفت و گو با سالم خبر از این مساله اظهار بی اطلاعی کرده و مدعی شدند که تا به حال چنین مساله ای از سوی انجمن داروسازان در ارتباط با نمایندگان مجلس مطرح نشده و اعتراضات صنفی این بخش بیشتر به مطالبات معوق داروخانه ها بازمی گردد.

رییس انجمن داروسازان کشور در این باره گفت: آرشیو ما نشان می دهد که یکی از بندهای تمام شکایات ما به دستگاه های مربوطه همین فعالیت های فراقانونی و انحصاری داروخانه های دولتی و شبه دولتی و درخواست برای محدود کردن فعالیت های آنها بوده است. 

آیا انجمن داروسازان کوتاهی کرده است؟

بسیاری از داروسازن معتقدند که انجمن داروسازان ایران طی سال ها فعالیت خود در مقایسه با انجمن داروسازان بسیاری از کشورها، ضعیف عمل کرده و عملکرد قابل دفاع و مطلوبی نداشته است. آنها معتقدند این انجمن نتوانسته آنطور که باید و شاید از حقوق این صنف دفاع کند و آن وجهه علمی و تاثیر گذاری که لازم بود از خود بروز نداده است. 

ضیاء در واکنش به این موضع گیری ها گفت: انجمن داروسازن طی سال ها فعالیت خود توانسته راه درازی را با همت و پشتیبانی همه داروسازان سراسر کشور، در مدت کوتاهی بپیماید. با این حال راضی نگه داشتن همه کار دشواری است. 

وی افزود: این انجمن، NGO ای است که نه اختیارات و نه سهمیه و بودجه دولتی دارد و نه آن چنان که باید حمایت می شود. با این حال نگاهی به گذشته نشان  می دهد که این انجمن نسبت به سایر NGO های فعال در حوزه بهداشت و درمان و بخش سلامت، توانسته در احقاق حقوق فعالان این صنف بسیار تاثیرگذار باشد و تحول مهمی در دستیابی داروسازان به مطالبات شان ایجاد کند. 

رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه سلسله اقدامات این انجمن از گذشته تا کنون موجب شده تا حتی برخی از اختیارات وزارت، از جمله صدور پروانه برای داروخانه های جدیدالتاسیس، به این انجمن تفویض شود گفت: این اختیارات با تلاش دست اندرکاران این انجمن در حال افزایش و تکمیل شدن است.

وی اظهار داشت: ظاهر شدن تعرفه در کتاب ارزش نسبی، با وجود بحث و هجمه زیادی که روی آن وجود دارد، یکی از دستاوردهای مهم انجمن است. ضمن آنکه اگر اقدامات انجمن نبود مشکلات داروسازان با سازمان های بیمه ای خیلی فراوان تر از مشکلات امروز بود. 

ضیاء با این ادعا که ما تمام ماه های پایانی سال گذشته را در راهروهای مجلس برای پیگیری مطالبات حرفه ای داروسازان و رساندن صدایشان به مسوولان گذراندیم، افزود: اعضای هیات مدیره و تیم اجرایی این انجمن،برای پیشبرد اهداف خود از مشاوره رهنمودهای کارشناسان حقوقی و اقتصادی و اساتید برجسته داروسازی حاضر در دانشگاه و صنعت و حتی پیشکسوتان این حوزه بهره جسته است و بدون هیچ چشم داشت و منتی توانسته کارنامه قابل قبولی از خود به جای بگذارد. 

وی با بیان اینکه سطحی کیفی خدمات ارائه شده در داروخانه ها نسبت به گذشته بهبود چشمگیری داشته است افزود: ما در حال حاضر در حال تکمیل طرحی هستیم که امسال به اجرا در خواهد آمد و به توانمند سازی داروسازان و داروخانه ها کمک می کند. در این طرح داروخانه های سراسر کشور از لوگوی یکسانی استفاده خواهند کرد و میزهای مشاوره برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و ارایه خدمات به آنها در نظر گرفته خواهد شد. همچنین رفتارهای ارایه خدمت علمی دیگری در این طرح گنجانده شده و حتی فرم داروسازان از سایر کارکنان حاضر در داروخانه متمایز می شود.
 
کد مطلب : ۷۷۴
نام شما

آدرس ايميل شما

فريبا نظري
Belgium
داروسازان قشر زحمت كشي هستند وعلاوه بر رعايت مسايل علمي وفني در داروخانه همواره در مظن اتهام در بازخواتي نسخه هاي بد خط وگاهي اشتباه نويسي پزشكان بوده اند واز طرفي هم پاسخگوي كمبودها ونابساماني سيستم دارويي به مردم ميباشند.ساعتها بايد حضور در داروخانه داشته باشند تا كسب درامد نمايند..