۰
رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفت و گو با سالم خبر:

رسانه ها، آموزش و پرورش وصدا و سیما سکوت اختیار کرده اند

تست های قبل از ازدواج برای تشخیص ایدز در کشور از نظر علمی قابل تایید نیست
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۷۴۳
رسانه ها، آموزش و پرورش وصدا و سیما سکوت اختیار کرده اند
سالم خبر: رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران اعلام کرد: نگرش و آگاهی در رابطه با بیماری ایدز در جامعه به گونه ای پایین است که وقتی فردی در کسوت یک مقام کشوری ادعا می کند که ما در کشور ایدز نداریم، این بیماری را به عنوان یک انگ در جامعه مطرح و افزایش می دهد.

مینو محرز در گفت و گو با سالم خبر درباره روند افزایش آلودگی به ویروس HIV و ابتلا به ایدز در کشور گفت: ایدز بیماری است که همه باید دست به دست هم دهند تا مانع پیشرفت این بیماری در جامعه شود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان  از ابتدای آگاهی از شیوع ایدز در کشور اقدامات لازم را طبق اصول علمی و مراقبت از بیمار انجام داده
است اما رسانه ها، آموزش و پرورش وصدا و سیما در مبارزه با ایدز سکوت اختیار کرده اند به طوریکه اقشار جامعه از جمله جوانان درباره نحوه صحیح رفتارهای جنسی و پرخطرآگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه آگاهی رسانی درباره ایدز و نحوه صحیح رفتارهای پرخطر وظیفه رسانه ها، آموزش و پرورش وصدا و سیما است، بیان کرد: افزایش ایدز در بین جوانان و سنین بالا روند رو به افزایشی را  به دلیل عدم آگاهی های لازم در کشور دارد این در حالی است که برخی افراد در جایگاه یک مقام مدعی می شوند که ما در کشور ایدز نداریم.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران ادامه داد: راه کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری
ایدز فقط آموزش است و افراد جامعه باید نسبت به راه های انتقال این بیماری آگاهی داشته باشند. چون خطر ابتلا به بیماری ایدز در افرادی که نسبت به مسایل جنسی بی بند و بار هستند و در افرادی که طی تماس ها و روابط اجتماعی روزمره از مواد روان افزا استفاده می کنند، افزایش پیدا کرده است.

کنترل ایدز از طریق برنامه های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها

محرز اظهارداشت: با آموزش زندگی به اقشار جامعه نسبت به روابط اجتماعی دختران و پسران و مردان می توان کشور را از خطرات بیماری های مقاربتی همچون ایدز آگاه کرد.
 
تست های قبل از ازدواج قابل تایید نیست

وی با بیان اینکه تست های قبل
از ازدواج برای تشخیص ایدز در کشور از نظر علمی قابل تایید نیست، در مورد بازنگری به این مساله در کشور گفت: در مورد تشخیص بیماری فقط باید اکتفا به انجام مشاوره های پزشکی و روانشناختی با افراد کرد تا در صورت لزوم نسبت به تست های شناخت بیماری ایدز اقدام کنند.

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران افزود: با انجام تست ایدز قبل از پیشنهاد ازدواج و آگاهی وسیع و مستمر می توانیم به طور تاثیرگذار و چشمگیری مانع از پیشرفت این بیماری در کشور شویم.

محرز تصریح کرد: بسیاری از زنانی که به بیماری ایدز مبتلا شدند با افرادی ازدواج کرده اند که نسبت به بیماری خود هیچ گونه آگاهی نداشته اند.

وی
در ادامه بیان کرد: یکی از عواملی که برای متخصصان عفونی کشور جای نگرانی دارد، افزایش بیماری های مقاربتی همچون ایدز است که به دلیل گران شدن و در دسترس نبودن کاندوم برای افراد بیشتر به چشم می خورد.

نیمی از بیماران مبتلا به ایدز در کشور شناسایی نشده است

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: بیماریابی ایدز بدین شکل نیست که ما در جامعه در جست و جوی این بیماران باشیم بلکه خود بیماران باید به مراکزی که از سوی وزارت بهداشت در راستای تست ایدز درنظر گرفته است مراجعه کنند که در صورت تایید خود تحت درمان رایگان از سوی وزارت بهداشت و درمان قرار گیرند.
 
 
 
 
کد مطلب : ۳۷۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما