۰

واردات داروهای طب سنتی پشت پرده ابهام

متخصص پزشکی فرامولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۵۳۸
واردات داروهای طب سنتی پشت پرده ابهام
سالم خبر: متخصص پزشکی فرامولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: داروهای طب سنتی هزینه بالایی ندارند اما چون چگونگی واردات این داروها به کشور همچنان پشت پرده ابهام قرار دارد و قانونی برای آن نگاشته نشده است این داروها با قیمت های گزاف و از مجاری غیرمجاز و غیرقانونی وارد می شوند.

کامران جلالی در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه براساس آمارگیری دانشگاه علوم پزشکی ایران بخش عمده ای از افراد در کشور به اشکال مختلف با طب سنتی سروکار دارند، گفت: محدودیت هایی که در این طب وجود دارد محدودیت هایی است که خارج از فیزیولوژی بشری است. اما قدرت درمانگری به گونه ای است که بیماران با آگاهی نسبت به آن حاضر به تقبل هزینه های درمانی آن هستند.

تشخیص فرآیند درمان بیماری به کمک رویکرد فرامولکولی

جلالی در ادامه به تشخیص فرآیند درمان بیماری به کمک رویکرد فرامولکولی اشاره کرد و افزود: در این روش ابتدا شرح حال بیمار از جمله زمان بروز سردرد، محل آن، شرایط با عوامل بهترکننده و شرایط با عوامل بدتر کننده، کیفیت درد و ... سنجیده شده و پس از تجویز مقدار مناسب دارو اقدامات درمانی پس از تشخیص آغاز خواهند شد. همچنین در این مرحله توان مناسب دارو و دوز مناسب آن تعیین شده و نیز شرح حال بیمار پس از مصرف دارو مجددا گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طب رایج از شیمی مولکولی گرفته شده در حالی که پزشکی فرامولکولی برگرفته از شیمی فرامولکولی است، بیان کرد: عملکرد مولکول براساس عوامل اطراف از جمله امواج الکترومغناطیس تعیین می‌شود.

این متخصص پزشکی فرامولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انواع اقدامات درمانی در علم طب را درمان علامتی (تجویز آنتی هیستامین به منظور توقف آبریزش بینی)، درمان تسکینی (از
جمله درمان سردرد) و درمان کنترل شده (کنترل بیماری تا زمانی که ریشه آن شناخته و برطرف شود) و در پایان درمان شفابخش عنوان کرد و گفت: این درمان آرمان درمانگرایی یا درمان ایده‌آل بوده و در آن استعداد فرد به تمام بیماری‌ها از بین می‌رود.

طب سوزنی می تواند جایگزین درمان های عادی و رایج شود

جلالی با بیان اینکه طب سوزنی می تواند در شرایطی جایگزین درمان های عادی و رایج شود، تصریح کرد: هومیوپاتی به عنوان طب سنتی آلمان شناخته می‌شود و سازمان بهداشت جهانی به عنوان طب جایگزین و مکمل از آن نام می‌برد.

وی درباره  مشابه درمانی، روش درمانی خاصی که در آن با ایجاد تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار یا به عبارتی دیگر سیستم عصبی و روانی یا سیستم ایمونولوژی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهند، گفت: بیمار از طریق تحریک قوای حیاتی و دفاعی خود، درمان می‌شود و هر دارویی بتواند در انسان سالم ایجاد علامت کند، می‌تواند همان علامت را در فرد بیمار درمان کند.

این متخصص پزشکی فرامولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران طب سوزنی تسکین دهنده میگرن و سردردهای تنشی دانست و افزود: طی مطالعات انجام شده افرادی که از طب سوزنی استفاده کرده بودند، در مقایسه با افرادی که درمان های معمول را انجام داده بودند، روزهای کمتری دچار سردردهای تنشی شدند.

جلالی ادامه داد: طب سوزنی با تحریک نقاطی در 14 مسیر انرژی بدن، جریان حیاتی انرژی را آزاد می کند. چون که فرو بردن سوزن ها در بدن باعث آزاد شدن هورمون  و افزایش جریان خون و تغییر فعالیت مغز می شوند. البته منتقدان طب سوزنی معتقدند که به دلیل اینکه مردم باور دارند که با این طب خوب می شوند، از آن استفاده می کنند و این طب اثری همچون دارونما دارد.
 
کد مطلب : ۲۵۳۸
نام شما

آدرس ايميل شما